Publicat 15/03/2019 12:19

Ernest Maragall (ERC) aposta per crear 15.000 habitatges socials en dos mandats

Maragall (ERC) aposta per crear 15.000 habitatges socials en dos mandats
ERC

BARCELONA, 15 març (EUROPA PRESS) -

El candidat d'ERC a l'Alcaldia de Barcelona, Ernest Maragall, ha proposat aquest divendres crear 15.000 habitatges socials en dos mandats, tenint en compte que a la ciutat "hi ha sl per fer 20.000 nous habitatges", ha dit en un debat del Collegi d'Enginyers de Camins de Barcelona.

El republic ha apostat també per abordar l'habitatge des d'una perspectiva que prengui en compte el conjunt de l'rea metropolitana, per ampliar-ne l'oferta, i acompanyant-la d'"una política ambiciosa de transport públic".

A més ha proposat treballar amb la Generalitat i limitar l'augment dels preus de lloguer, encara que assegura que és una qüestió "molt delicada" que s'ha d'estudiar.

MITJA HORA PER CONNECTAR BARCELONA

Parlant de transport, ha recalcat la necessitat d'aconseguir la gestió integral de les Rodalies i aspirar a l'objectiu d'un mxim de 30 minuts per connectar Barcelona amb tots els espais que estiguin en un radi de 90 quilmetres: "És la mínima ambició que ens podem exigir i és factible invertint".

Sobre el model de mobilitat intern, dona suport al transport elctric i a altres noves formes, com el monopatí i la bicicleta, per veu necessari redefinir "l'autoritat democrtica" dels consistoris per regular els usos de l'espai públic, i generar corresponsabilitat amb la gent per avanar cap al civisme.

RADICALITAT AMB EL TRANSPORT PRIVAT

Així mateix, ha proposat "decisions de més radicalitat" per reduir l'ús del transport privat, que ha dit que és un paradigma arrelat en la societat, i ha cridat a assumir un model de producció d'energia diferent a l'actual, passant de ser consumidors a generadors.

També ha optat per prioritzar acabar la línia 9 del Metro amb pressupost de l'Ajuntament i amb una exploració directa de refinanament públic catalana.

Maragall aplaudeix que s'hagi desencallat el tramvia, encara que critica que en aquest mandat hi ha hagut "gesticulació de febre electoral", i creu que el conflicte del taxi i els VTC ha estat la conseqüncia que no s'hagi fet res durant 20 anys.

"Estic en l'extrem oposat dels 60 minuts que demana Colau", ha apuntat el candidat sobre el temps de preavís dels VTC, i ha opinat que l'Ajuntament no ha regulat ni protegit, i ha apostat per reordenar el sector, evitar l'oligopoli i estudiar la complementarietat dels VTC.

REFORMAR LA DIAGONAL NO ÉS UNA PRIORITAT

Sobre les grans actuacions urbanes, ha destacat com a prioritat crear un espai públic, d'infraestructures, habitatge i polítiques socials des de la zona del mar fins als barris nord de Nou Barris, que ha batejat com a Pla Bess, així com ha apostat per impulsar econmicament la zona del front marítim, la Zona Franca i Fira de Barcelona, mentre que ha descartat la reforma de la Diagonal com a obra prioritria.

Ha dit que la reforma de les Glries s'ha fet malament: "No vull donar llions i tothom té un grau de responsabilitat", i ha destacat que s'ha d'acabar bé el projecte utilitzant el subsl i potenciant la intermodalitat.

SUPERILLES

Maragall ha afirmat que les superilles han estat un dels projectes positius d'aquest mandat "tot i les crítiques", i ha dit que és una idea que s'ha d'explorar i estendre, per tenint en compte tot l'entorn perqu, al seu parer, al voltant de la superilla del Poblenou no hi ha una oferta comercial digna.

En ser preguntat sobre la remunicipalització de serveis, ha respost que en el sector de l'aigua és especialment complicat i que no pot fer afirmacions absolutes, per ha apuntat que, encara que Agbar és una empresa respectable, també ha de "defensar l'inters general de la ciutat fins al final".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés