Publicat 11/02/2016 19:22CET

Entra en servei el nou tram de la L9 de Metro des de Zona Universitària a l'Aeroport

Estación Santa Rosa. L9 de Metro de Barcelona
TMB

BARCELONA, 11 febr. (EUROPA PRESS) -

El tram de la L9 de Metro entre Zona Universitària i la T1 de l'Aeroport de Barcelona entrarà en servei aquest divendres amb un trajecte que recorrerà en un temps de viatge de 32 minuts i amb una freqüència de passada dels trens de set minuts.

Tot i això, aquest temps es pot reduir a quatre minuts quan se celebrin grans esdeveniments, com el Mobile World Congress (MWC), que tindrà lloc al recinte Gran Via de Fira de Barcelona del 22 al 25 de febrer i que per fi tindrà aquest servei de transport per als congressistes tan reclamat en les últimes edicions.

El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, inaugurarà el nou tram, juntament amb el vicepresident del Govern, Oriol Junqueras; el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull; l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau; la de l'Hospitalet de Llobregat, Núria Marín, i el primer edil del Prat de Llobregat, Lluís Tejedor.

El nou tram ha requerit una inversió de 2.899 milions d'euros --suposarà que el cànon ferroviari que paga la Generalitat per explotar la línia augmenti en 50 milions--, i amb la seva inauguració es preveuen incorporar 23 milions de viatgers.

Es tracta de la línia de trens automàtica més gran, sense conductor, de tot Europa, i és que aquest tram té una longitud de 20,1 quilòmetres, molt semblant a la de tota la L1 de Metro, de 20,7 quilòmetres i que és la més llarga de tota la xarxa de Metro.

Aquests més de 20 quilòmetres uniran els municipis de Barcelona, l'Hospitalet de Llobregat i el Prat de Llobregat a través de 15 estacions: Zona Universitària, Collblanc, Torrassa, Can Tries-Gornal, Europa-Fira, Fira, Parc Logístic, Mercabarna, les Moreres, El Prat Estació, Cèntric, Parc Nou, Mas Blau, Aeroport-T2 i Aeroport-T1.

D'aquestes 15 estacions, sis enllacen amb altres serveis de transport, com altres línies de Metro --L3 (Zona Universitària), L5 Collblanc i L1 (Torrassa)--; amb FGC (Europa/Fira), i amb Rodalies (El Prat Estació i Aeroport T2).

Ara, els viatgers que vulguin arribar a la T1 de l'Aeroport de Barcelona a través de la L9 de Metro hauran de pagar 4,5 euros pel bitllet, un preu superior a Rodalies, però més econòmic que el taxi o l'Aerobús.

70.000 TREBALLADORS DE LA ZONA FRANCA TINDRAN METRO

La inauguració d'aquest tram també tindrà un alt impacte al polígon industrial que gestiona el Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB), amb les parades Parc Logístic i Mercabarna, ja que millora la mobilitat dels 70.000 treballadors i les 300 empreses que s'ubiquen en aquesta zona.

El cor logístic i industrial de l'àrea metropolitana comptava fins ara amb transport públic d'autobús --21, 23, 37, 109 i el nocturn N1-- i la mobilitat predominant per transport privat ha estat molt condicionada per les obres del suburbà, que ha ocasionat nombroses alteracions de la circulació rodada a causa de les obres.

SENSE DATA PER AL TRAM CENTRAL

Aquest tram se suma als ja inaugurats entre La Sagrera i Can Zam, a Santa Coloma de Gramenet (L9), i La Sagrera i Gorg (L10), a Badalona.

Pel que fa al ramal sud, que ha d'unir el Gornal amb el Polígon Pratenc de la Zona Franca, les obres es reprendran dilluns que ve, dia 15 de febrer, amb l'objectiu de finalitzar-les el 2017, segons ha anunciat el conseller Rull.

D'altra banda, el tram central, que ha d'unir tota la línia travessant la ciutat de Barcelona i les obres de la qual estan parades, continua sense data d'inauguració.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés