Actualitzat 15/12/2015 18:45

Entitats presenten un decàleg sobre el tracte als clients amb discapacitat intel·lectual

L'Ajuntament de Barcelona subscriu la iniciativa i la difondrà entre el teixit comercial

BARCELONA, 15 des. (EUROPA PRESS) -

La federació d'associacions de Discapacitat Intel·lectual de Catalunya (Dincat) ha presentat aquest dimarts el decàleg 'Deu pautes per donar suport a una persona amb discapacitat intel·lectual o del desenvolupament com a clients', que orienta els comerciants sobre el tracte cap a aquest col·lectiu.

El catàleg pretén contribuir a superar les barreres que dificulten una relació adequada amb els clients amb discapacitat intel·lectual, i té per objectiu que aquests puguin accedir a l'oferta d'oci i cultura amb igualtat, ha destacat la federació en un comunicat.

La presidenta de Dincat, Rosa Cadenas, ha avisat que predomina el desconeixement sobre com tractar discapacitats intel·lectuals quan són clients d'un establiment, i ha advertit que "no se'ls tracta com a adults, no s'hi dirigeixen o no es respecta el seu ritme, entre altres situacions".

"Hem de trencar amb uns estereotips que no reflecteixen la realitat de les persones amb discapacitat intel·lectual que, amb els suports adequats, poden participar en la comunitat com qualsevol altre ciutadà", ha defensat la presidenta de la federació.

La responsable de l'àrea d'oci de Dincat, Susi Cordón, ha assenyalat que "els comerciants o cambrers poden ser suports o barreres segons l'actitud que tinguin cap a la persona amb discapacitat intel·lectual", i ha assegurat que garantir-ne l'accés a aquests serveis no és només un dret, sinó una oportunitat de negoci.

L'estudi 'El turisme inclusiu com una oportunitat de riquesa' --elaborat per Esade i el districte barceloní de les Corts i abordat a l'acte-- exposa que la demanda en el sector turístic europeu augmentaria fins a un 44% si les destinacions fossin totalment accessibles per a les persones amb discapacitat, mentre que actualment el sector perd 142 bilions anuals per no estar adaptat.

SUPORT DE BARCELONA

El regidor d'Ocupació, Empresa, Comerç i Turisme de Barcelona, Agustí Colom, ha defensat que les línies de treball del Govern d'Ada Colau --que inclouen impulsar el comerç responsable, fomentar la modernització ecològica i reforçar el vincle entre el comerç de proximitat i la ciutadania-- "no tenen sentit si no incorporen valors com la igualtat de drets i la promoció de l'autonomia personal".

Colom, que ha assistit a la presentació, ha destacat que és "indispensable" que el comerç de Barcelona presti un bon servei i atenció a totes les persones, i ha assenyalat la importància del comerç no només com a generador de feina, sinó com a garantia de cohesió social, ha assenyalat l'Ajuntament en un comunicat.

S'ha compromès a difondre entre el teixit comercial de la capital catalana el decàleg, que Dincat distribuirà entre els seves 300 entitats sòcies i entre els comerços que hi estiguin interessats.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés