Publicat 12/05/2014 17:48

Emirates transporta 79.000 passatgers en els 100 primers dies del A-380 Barcelona-Dubai

Emirates
EMIRATES

Les previsions passen per transportar a més de 300.000 viatgers el primer any

BARCELONA, 12 maig (EUROPA PRESS) -

Emirates ha transportat a 79.000 passatgers des que fa justament 100 dies, en febrer, incorporés el A-380 en el vol diari entre Barcelona i Dubai, una ruta que anteriorment es cobria amb un Boeing 777.

En un esmorzar amb premsa, el director d'Emirates per a Espanya, Fernando Suárez de Góngora, ha explicat que aquesta implementació ha suposat un augment del 41% en la capacitat del trajecte, i un increment del 54% en el nombre de passatgers transportats en els últims tres mesos, a més d'un factor d'ocupació del 80%: "Hem superat les expectatives més optimistes".

Les previsions passen per superar els 300.000 viatgers en el primer any de la ruta Barcelona-Dubai amb el A-380 d'Emirates, que s'ha convertit en la primera companyia aèria a operar una línia regular a Espanya amb aquesta aeronau.

El A-380 d'Emirates té 517 places --14 'suites' de primera classe, 76 seients-llit en classe business i 427 en classe econòmica--, i incorpora serveis com una dutxa per als passatgers de primera classe, i un bar obert a tots els viatgers de primera classe i business.

Els destins que han registrat més demanda dels viatgers del mercat espanyol que han volat en aquest avió des de Barcelona han estat, a més de Dubai, Delhi, Manila, Bangkok, Xangai, Hong Kong i Tòquio, entre d'altres, mentre que en sentit contrari, els viatgers estrangers que més han optat per Barcelona a bord del A-380 han estat els dels Emirats, coreans del sud, xinesos, japonesos, australians i malaisis.

150 PILOTS NOUS

La companyia aèria, que disposa d'una flota de 47 A-380 i té una xarxa de més de 140 destinacions a tot el món, està pendent de rebre altres 93 unitats del mateix model, el que generarà 150 llocs de treball per a pilots a escala mundial.

Emirates opera la ruta Barcelona-Dubai amb un vol diari, i sobre la possibilitat d'operar dos vols diaris com passa en el trajecte Madrid-Dubai --operat amb B777--, Suárez de Góngora ha explicat que l'estratègia passa primer per consolidar la ruta: "No ho veig abans d'un any, i en dos anys ho veig raonable".

Ha indicat que Emirates té acords amb Iberia i Air Europa, i li agradaria un acord d'aquest tipus amb Vueling pel creixement que està experimentant l'aerolínia presidida per Álex Cruz a l'Aeroport de Barcelona, així com també ha signat amb Renfe un acord per vendre bitllets conjunts.

De moment, la companyia no es planteja unir el seu aeroport de connexió a Dubai amb un tercer destí espanyol, i Suárez de Góngora també ha deixat clar que, malgrat ser un mercat amb potencial, "no està a l'agenda estratègica" d'Emirates iniciar operacions a Llatinoamèrica.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés