BARCELONA, 24 abr. (EUROPA PRESS) -
Els treballadors del servei 010 de Barcelona han tornat a la vaga indefinida per una manca d'acord amb l'Ajuntament de la capital catalana sobre les seves condicions laborals.
El servei est actualment externalitzat i el 28 de maig canviar d'empresa, situació davant la qual els més de 150 treballadors demanen que se subrogui la plantilla i es millorin les seves condicions.
Els treballadors d'aquest telfon d'atenció ciutadana ja van comenar les protestes l'1 d'abril, per van decidir ajornar-les a l'espera d'una trobada amb el consistori, que va acabar sense acord.
Entre altres peticions, els treballadors volen conservar l'antiguitat malgrat el canvi d'empresa concessionria --passar de Qualytel a Atento-- i que aquesta modificació no impliqui empitjorar les condicions laborals.
Així, demanen a l'Ajuntament blindar els treballadors del 010 contractats actualment per Qualytel perqu mantinguin la seva feina en canviar d'empresa, per critiquen que el consistori no est fent prou per garantir-ho.
En diverses anotacions a Twitter recollides per Europa Press, la plataforma 010 en Lucha ha assegurat que el 99% dels treballadors estan secundant aquest dimecres la vaga indefinida.
Ha ressaltat que han tornat a la vaga perqu l'Ajuntament no ha complert, i ha assenyalat: "Avui el 010, la centraleta de l'Ajuntament, el telfon de serveis socials, no té cap avaria, ni est saturat", sinó que est en vaga.