Publicat 25/06/2024 07:21

Els talls parcials a l'L5 i L2 del Metro de Barcelona comencen aquest dimarts per obres de millora

Una informadora explica a dues persones el tall a l'L2 del Metro de Barcelona.
EUROPA PRESS

TMB recomana com a alternativa la resta de línies de la xarxa de metro

BARCELONA, 25 juny (EUROPA PRESS) -

Els talls parcials a les línies L2 (entre Paral·lel i Sagrada Família) i L5 (entre Cornellà Centri i Collblanc) del Metro de Barcelona comencen aquest dimarts per obres de millora, que s'allargaran fins al 25 d'agost en el cas de l'L2 i fins a l'1 de setembre en l'L5.

Les obres de l'L2 (a càrrec de la Generalitat per 5,6 milions d'euros) serviran per substituir les fixacions de via amb millors prestacions mecàniques que permetran eliminar vibracions.

Les alternatives són principalment la resta de xarxa de metro, amb bescanviadors de l'L1, L3, L4 i L5 propers a l'L2, i els busos D50, H12 i H16, que realitzen el trajecte totalment o parcialment entre les estacions afectades pel tall.

A l'L5 es renovarà aquest tram de la via, d'uns cinc quilòmetres de longitud, i es realitzarà un recrescut d'andana, que eliminarà les vibracions, ampliarà la capacitat (amb un tren més a partir del setembre), i millorar l'accessibilitat.

En aquesta línia s'invertiran 16 milions d'euros (a càrrec de Transports Metropolitans de Barcelona) i la principal alternativa de mobilitat serà l'L1 i el servei de Rodalies a Cornellà i L'Hospitalet (Barcelona).

També s'habilitaran dos busos llançadora que connectaran les estacions afectades amb aquestes estacions de Rodalies, a més de les línies regulars de bus de TMB: D20, H8, 67, 68, 94 i 95.

QUATRE LÍNIES AFECTADES A L'ESTIU

A més dels talls a l'L2 i L5, aquest estiu també n'hi hauran a l'L4 (entre Selva de Mar i La Pau, del 27 de juliol al 22 d'agost) i a l'L10N (entre Gorg i La Salut, del 5 al 25 d'agost).

Les actuacions se centren a millorar les línies per reduir les incidències, disminuir les vibracions que afecten actualment a diversos trams, millorar el confort del passatge i la qualitat del viatge, l'accessibilitat i la capacitat, i d'aquesta forma aconseguir un manteniment més eficient.