La cançó del Mundial de Natació 2013 es dirà 'La ciutat entre els dos blaus'
BARCELONA, 27 maig (EUROPA PRESS) -
El quartet català Els Amics de les Arts publicaran nou disc cap al mes de maig de 2014, després d'haver posat punt i final el març a la gira del seu anterior àlbum 'Espècies per catalogar', que ha donat lloc a l'edició del seu primer disc en directe 'Tenim dret a fer l'animal'.
Segons han explicat aquest dilluns els seus components durant un dinar de premsa, els pròxims mesos estaran marcats pel llançament de la seva cançó composada per als Mundials de Natació 2013, per abaixar l'activitat després a l'estiu --quan dos dels Amics de les Arts seran pares--, i després posar-se a treballar en el nou disc.
Asseguren comptar ja amb alguna cosa de material brut gravat en els seus iPhones, i auguren que el seu nou disc tindrà cançons més curtes que les actuals en una línia "més convencional i d'acord amb l'estil pop", així com també han avançat el seu interès a compondre moltes cançons per després poder-les seleccionar.
Sobre la cançó del mundial, que es farà aquest estiu a Barcelona, i l'encàrrec de la qual ha estat fet per l'Ajuntament de la capital catalana, el grup ha anunciat que es dirà 'La ciutat entre els dos blaus' i que és la primera vegada que canten en anglès --també l'han gravat en català--, així com també han avançat que és un tema amb un "punt electrònic", corejable i amb contingut sobre Barcelona i sobre l'aigua.
"Mai havíem fet una cançó amb premisses", han explicat, el que els ha resultat un repte per la diferent forma de treballar, i que ha conclòs en un tema que previsiblement es podrà sentir a partir del 14 de juny, i que Els Amics de les Arts han refusat fins i tot taral·lejar pel secret que pesa sobre aquesta.
El disc recopilatori 'Tenim dret a fer l'animal' el defineixen com un "llegat" d'allò bé que s'ho passa el grup en els seus directes durant aquesta gira amb anècdotes molt divertides en el seu contingut, han assegurat.
El CD i DVD 'Tenim dret a fer l'animal' és una producció de la banda, Discmedi i Mediapro, i es publica en dos formats, una edició compacta de CD i DVD i una edició especial on s'inclou un llibre amb cròniques de tots els concerts de la gira.
La gira de l'últim disc va començar el 8 de març de 2012 i, en més de 80 concerts per tot Catalunya, així com Balears, València, Andorra, Madrid, Bilbao i Glasgow, ha reunit a més de 100.000 espectadors.
Seguint la vocació 2.0 de la banda, el disseny del disc recopila diferents imatges d'Instagram que el grup ha anat fent durant tota la gira, mentre que el títol de l'àlbum ha estat votat pels fans des de la seva pàgina web.