Actualitzat 09/03/2015 18:18

Els 20 Circuits de Fórmula 1 de la temporada 2015

Fórmula uno circuitos
Foto: EUROPA PRESS

MADRID, 9 (EDIZIONES)

El pròxim 15 de març tot estarà llest a Austràlia per a l'inici del Mundial de Fórmula 1 de la temporada 2015. Una gran competició que reuneix 20 circuits, compostos pels 20 Grans Premis del Mundial, i que citarà els amants de l'automoció des del 15 de març fins al 29 de novembre del 2015.

   Vuit mesos d'espectacle que comença amb nous fitxatges com el del pilot alemany Sebastian Vettel per Ferrari, la tornada del pilot espanyol Fernando Alonso a McLaren i la desafortunada notícia de la seva baixa mèdica que l'impedirà estrenar-se al mundial després de l'accident patit a Montmeló el passat 22 de març. Així, el debutant amb Toro Rosso, Carlos Sainz, serà l'únic representant espanyol en aquest començament de temporada.

   El campionat del Món de Fórmula 1 garanteix la diversió a tots els espectadors a cadascun dels seus grans premis. En total són 20 i es divideixen en tres categories: urbans, clàssics i moderns. Tots ells amb unes característiques i especificacions úniques que et mostrem a continuació. Quin és el teu favorit?

   CIRCUITS URBANS

   Formats per carrers públics d'una ciutat i zones residencials que es diferencien sobretot per la seva dificultat per avançar-se a causa de l'amplada de les seves pistes i per tractar-se de circuits temporals no pensats en exclusiva per fer carreres.

   En aquesta classificació destaquen els circuits de:

   - GP d'Austràlia (Melbourne)

   Recull la primera cita del mundial aquest 15 de març. El seu traçat discorre al voltant del llac Albert Park i utilitza majoritàriament vies públiques. La circulació a pista té algunes dificultats per tenir bastants sots i està composta per 16 corbes, distribuïdes en 307,57 quilòmetres. Hi ha desavantatges en alguna d'elles, com el penúltim revolt en el qual és fàcil entrar passat, la qual cosa afecta a la velocitat en l'arribada a meta.

   - GP de Montecarlo (Mònaco)

   Se celebrarà el 24 de maig a les 7.00 hores a Espanya. És un dels circuits més glamurosos al qual acudeixen celebritats i multitud de famosos. També és conegut per ser una de les carreres més complicades del calendari, composta per 13 corbes que es completen en 78 voltes distribuïdes en 260,520 quilòmetres, sobrepassant punts d'extrema dificultat. És el cas de l'anomenat com el revolt més lent del Mundial, Loews, en què cada pilot estudia la seva estratègia per perdre el menor temps possible.

   Una altra adversitat sumada a la peculiaritat d'aquest circuit és la impossible tasca d'avançar, per la qual cosa resulta decisiva la posició que aconsegueixi cada pilot a la jornada de classifiació.

   - GP de Singapour (Marina Bay)

   Aquest circuit citarà l'espectador el dia 20 de setembre. Es diferencia per ser el primer Gran Premi nocturn del mundial de Fórmula 1, dotat de potents focus de llum per il·luminar eficientment la pista. Per la seva banda, el pilot recorrerà 309,316 quilòmetres en un total de 23 corbes.

   Les característiques pròpies d'aquesta carrera són el desgast dels pilots donada la seva durada, atès que es recorren 61 voltes en 309,316 quilòmetres i, a més, s'hi suma la dificultat de córrer en sentit contrari a les agulles del rellotge.

   - GP d'Abu Dhabi (Yas Marina)

   L'últim Gran Premi del torneig (29 de novembre) és el primer a començar il·luminat amb la llum del dia i acabar de nit. Està envoltat pel passeig marítim de la luxosa illa de Yas i pel parc d'atraccions sota sostre més gran del món, dedicat en exclusiva a Ferrari.

   Es caracteritza per tenir la recta més llarga del mundial, 1,2km i té l'única sortida del pit-lane subterrània. Respecte a la distància que es recorre, aglutina una numeració capritxosa: 55 voltes en una longitud del traçat total de 5,55 quilòmetres. Amb una distància de carrera de 305,355 km.

   CIRCUITS CLÀSSICS

   Cadascun d'ells desenvolupen les carreres històriques de la Fórmula 1 i en elles s'han disputat premis remarcables i mítics datats dels anys 90, com el premi de Barcelona, que va obrir per primera vegada les seves portes el 1991.

   - GP de Catalunya (Montmeló)

   Se celebrarà el 10 de maig i el seu recorregut es completa en 66 voltes, distribuïdes en els seus 307.104 quilòmetres. El seu traçat es caracteritza per trams en els quals se supera gran velocitat i la seva dificultat per avançar.

   Pel que fa a les corbes, destaquen en concret tres: la 3, la 9 i la 10, en les quals es posa a prova l'estabilitat del pilot i la seva velocitat per aconseguir un bon crono.

   - GP d'Àustria (Spielberg)

   Aquest circuit es completa amb 71 voltes, un total de 307,020 quilòmetres i tan sols 9 corbes i es disputarà a l'estiu el 21 de juny.

   La càrrega aerodinàmica requerida per a aquest circuit és mitjana i es defineix per les seves corbes lentes en angle recte i llargues rectes en les queals arribar a gran velocitat.

   - GP de Gran Bretanya (Silverstone)

   Tindrà lloc el pròxim 5 de juliol. Els pilots recorreran el seu traçat de 306,198 quilòmetres en un total de 52 voltes a través de 14 revolts.

   Es caracteritza per tenir corbes ràpides que requereixen una càrrega aerodinàmica alta, com per exemple el revolt 9, Copse, en què els pilots passen a una velocitat de 300km/h.

   - GP d'Alemanya (Hockenheim i Nürburgring)

   Reunirà els amants de l'automoció el 19 de juliol. Està format per 306,458 quilòmetres, que es recorren en 67 voltes, a través de 15 voltes.

   La seva peculiaritat ve marcada per l'emplaçament del torneig, ja que des de l'any 2008, el Gran Premi d'Alemanya se celebra a Hockenheimring els anys parells i a Nürburgring els anys imparells.

   Pel que fa al traçat, la pista actual té 4,6 quilòmetres amb una distància de carrera de 306,458 quilòmetres, en els que destaquen cinc trams molt ràpids, quatre corbes lentes i tres punts d'avançament.

   - GP d'Hongria (Budapest/Hungaroring)

   Tindrà lloc el pròxim 26 de juliol. El seu traçat comprèn 306,63 quilòmetres, 14 corbes i 70 voltes.

   El circuit, situat en una vall, guarda certa complexitat per al pilotatge a causa de la pols que desprèn l'asfalt per la falta d'ús durant la resta de la temporada. A més, les altes temperatures, superant els 50 graus a la pista, i les corbes de mitjana i baixa velocitat exigeixen als pilots ser més agressius amb la seva estratègia.

   - GP de Bèlgica (Spa-Francorchamps)

   Aquest clàssic circuit situat en un preciós paratge belga es caracteritza sobretot per la seva històrica corba d'Eau Rouge, amb un acusat desnivell i que ha arribat a denominar-se com una de les millors corbes de qualsevol circuit de Fórmula 1.

   La cita d'aquest gran premi tindrà lloc el 23 d'agost. Es compon de 308,052 quilòmetres, que els pilots recorren en un total de 44 voltes.

   - GP d'Itàlia (Monza)

   Considerat com un dels circuits més ràpids del Mundial de Fórmula 1, les llargues rectes de Monza permeten que la velocitat mitjana en una volta superi els 250 km/h, i en quatre punts diferents arribi als 330km/h.

   A les seves 11 corbes distribuïdes en 53 voltes i 306,72 quilòmetres, els pilots hauran de rodar amb una configuració aerodinàmica especifica amb poca càrrega per no comprometre l'estabilitat en les frenades.

   Tindrà lloc el 6 de setembre.

   - GP del Japó (Suzuka)

   Aquest circuit construït per Honda, és un dels que compta amb més corbes del mundial, en total 18, la qual cosa posa a prova els pilots ja que els obliga a reaccionar molt bé davant els bruscos canvis de direcció.

   Aquest circuit amb diverses dificultats tècniques per als pilots té un traçat de 307,471 que es completen en 71 voltes i se celebrarà el 27 de setembre.

   - GP d'Interlagos (Brasil)

   Amb la ciutat de Sao Paulo d'aparador, aquest circuit, amb 15 corbes, obliga els pilots a conduir en sentit contrari a les agulles del rellotge i té un traçat amb zones de grava i sotracs. Pel que fa a l'avançament, el facilita a les dues primeres corbes.

   Tindrà lloc gairebé al final del campionat el 17 de novembre i està compost per 305,909 quilòmetres, que es completen en 71 voltes.

   CIRCUITS MODERNS

   Són aquells que es disputen amb menor antiguitat en el torneig i es caracteritzen al seu torn per la seva estructura i disseny més actuals i futuristes.

   - GP dels Estats Units (Austin)

   És un dels circuits més actuals del torneig ja que va ser reformat en la seva totalitat el 2012. Supera en el nombre de corbes el circuit de Suzuka (Japó), amb un total de 20, la qual cosa posa a prova la capacitat de cada pilot per canviar de direcció ràpidament. La varietat en el traçat amb la combinació de llargues rectes i corbes lentes i ràpides examina les destreses de cada pilot per aconseguir un bon crono.

   Se celebrarà el 25 d'octubre i en ell, els pilots hauran de conduir 308,405 quilòmetres en un total de 56 voltes.

   - GP de Malàisia (Sepang)

   La seva popular forma és reconeguda mundialment, en què recull dues llargues rectes que repercuteixen negativament en els pneumàtics. Les altes temperatures i la humitat també poden ser un clar desavantatge per al pilot perquè li exigeixen un alt nivell físic.

   Amb un recorregut de 310,408 quilòmetres i 15 corbes, completats en 56 voltes, el circuit de Malàisia, reconegut com un dels més perjudicials per al monoplaça, tindrà lloc el 29 de març.

   - GP de Bahrain (Sakhir)

   La primera carrera del campionat disputada el 2004 a l'Orient Mitjà, té un traçat de 308,238 quilòmetres, completats en 57 voltes, i 15 corbes.

   Es caracteritza per tenir 3 àmplies rectes i corbes lentes, fet que permet que l'avançament sigui més fàcil que en altres carreres i permet que es puguin contemplar grans duels.

   Tindrà lloc el 19 d'abril i comprèn un dels primers Grans Premis de la Fórmula 1.

   - GP del Canadà (Mont-real)

   Emplaçat en una illa artificial, el Gran Premi del Canadà recull certes peculiaritats com les llargues rectes i frenades molt brusques, amb sis frenades superiors als 250 km/h. Té un mur amb nom propi, l'únic en tot el torneig, anomenat 'el mur dels campions', al final de la xicana i en què els pilots passen de 300 km/h a uns 150km/h sortejant el xoc amb el mur per escassos mil·límetres.

   El GP de Mont-real està compost per 305,27 quilòmetres que es completen en 70 voltes i es disputarà el 7 de juny.

   - GP de la Xina (Xangai)

   Amb una arquitectura pròpia de la perfecta definició i disseny xinès, el circuit emula el caràcter xinès 'shang', que significa "per sobre" o "ascendent". Té 16 corbes i dos grans rectes, que conformen un traçat en el qual es combinen diferents canvis de velocitat i existeixen parts tècniques que faciliten els avançaments.

   Aquest peculiar circuit rebrà els pilots de Fórmula 1 el 12 d'abril. Les seves 16 corbes estan distribuïdes en un total de 305,066 quilòmetres, que es completen en 56 voltes.

   - GP de Rússia (Sotxi)

   Aquest Gran Premi està situat al costat del Mar Negre i la seva primera competició es va produir l'any passat, el 2014. Té un total de 18 corbes i dos grans rectes que requereixen ràpids canvis de velocitat i una estratègia molt específica del pilot.

   El pròxim 11 d'octubre es disputarà aquest gran premi que consta de 309,745 quilòmetres en un total de 53 voltes.

   - GP de Mèxic (Hermanos Rodríguez)

   Tot i que aquest complex autòdrom va recollir grans premis de Fórmula 1 durant els anys 50, va patir una remodelació l'octubre del 2014 per albergar un altre cop aquest campionat la temporada 2015. El circuit es compondrà de 16 voltes en les quals es combinaran zones d'alta i baixa velocitat i s'espera que presenti una imatge renovada amb dissenys molt més modernistes.

   Se celebrarà l'1 de novembre i es compon de 313,891 quilòmetres que els pilots completaran en 71 voltes.

 




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés