Actualitzat 28/06/2014 18:41

La directora artística del Liceu: "Crec a estimular al públic amb coses noves"

La directora artística del Gran Teatre del Liceu, Christina Scheppelmann
EUROPA PRESS

Planteja crear un 'opera studio' com a plataforma de projecció dels "talents del futur"

BARCELONA, 28 juny (EUROPA PRESS) -

La nova directora artística del Gran Teatre del Liceu de Barcelona, Christina Scheppelmann, ha destacat aquest dissabte la seva il·lusió i compromís de portar al teatre un projecte basat en la qualitat i en produccions que no s'han vist abans al teatre líric: "Crec a estimular al públic amb coses noves", ha dit.

Després de ser ratificada aquest divendres com a nova directora per unanimitat per la comissió executiva del Liceu, per les seves propostes innovadores i concepció de treball en equip, la directora alemanya ha abundat en la seva intenció de "mantenir, seguir i augmentar la qualitat si és possible" en les pròximes temporades artístiques.

Segons Scheppelmann, al Liceu existeix una afició per la lírica des de fa molt temps, però ha defensat la necessitat d'estimular el públic existent i a altres de nous amb "obres innovadores", a través de propostes de qualitat que permetin entusiasmar l'espectador, que ha dit que està cansat de veure sempre les mateixes propostes.

Scheppelmann (Hamburg, 1965), que ha treballat a la Washington National Opera i a l'Òpera de San Francisco, combinarà la seva activitat amb el Royal Opera House de Muscat (Oman) fins al gener, quan s'establirà de manera definitiva a Barcelona, amb un "plantejament artístic ambiciós que fa una aposta per l'excel·lència", ha destacat el director del Liceu, Roger Guasch.

Pren el relleu del director artístic sortint Joan Matabosch, qui ja ha programat la temporada que ve, i Scheppelmann ha constatat que el seu segell artístic quedarà oficialment imprès en la temporada 2016/2017, quan s'ha compromès a sumar un major repertori d'òperes del segle XX.

Després d'insistir en la necessitat de conèixer tot l'equip barceloní i estudiar les temporades dels últims anys per basar el seu projecte artístic, ha anunciat la seva intenció de crear un 'opera studio' al Liceu com a plataforma de suport i projecció dels qui seran els "talents del futur", convençuda que actualment els grans teatres estan mancats de propostes en aquest sentit.

ESTIMULAR NOUS COMPOSITORS

Ha destacat que "el nivell artístic i musical ha de ser excel·lent, però també existeixen altres responsabilitats, com la de portar obres noves, estimular compositors i solucions noves perquè hi hagi un futur per a l'òpera".

"M'agradaria crear un estudi per a cantants joves, pianistes, compositors i llibretistes, perquè aquest és una error que hem comès tots a escala internacional", ha lamentat la directora, que ha observat que des que els artistes surten del conservatori fins que componen grans obres hi ha un camí que recorren que roman a terra de ningú.

Amb el compromís de millorar el seu català, que parla de manera breu després de passar pel teatre líric fa 20 anys, Scheppelmann ha manifestat el seu "gran afecte" al Liceu, on va créixer el seu pare i va veure la seva primera òpera als 14 anys, i ha destacat la projecció internacional i nombroses possibilitats del teatre.

"GRAN AFECTE" AL LICEU

"Li tinc molt afecte a nivell personal i és un teatre extraordinari", que té una llarga trajectòria, ha argumentat la nova directora, que ha al·legat també raons personals i sentimentals per tornar a la capital catalana, on té una part de la seva família.

La nova directora, que ha deixat clar que no ve a Barcelona per motius econòmics, cobrarà 135.000 euros bruts anuals, a més de complements per trasllat a la ciutat, ha assenyalat Guasch després de preguntar-li per aquesta qüestió, que ha al·legat que a la resta de teatres europeus aquest sou sol ser entre un 30% i 40% superior.

ÒPERA I CRISI

Preguntada per les limitacions econòmiques del teatre, ha rebatut que aquestes estan presents a tots els teatres del món, i ha apostat per fórmules creatives i de coproducció per portar estrenes al teatre: "La qüestió econòmica no necessàriament impedeix obres noves".

Ha remarcat el seu màxim respecte per l'equip del teatre, i ha descartat portar amb ella un de nou, perquè segons ha dit demostraria una "gran inseguretat", i està oberta a conèixer l'existent per estendre ponts d'entesa.

"No arribo aquí amb l'afany de voler canviar-ho tot, només el que no funciona", ha remarcat la nova directora, que fins al gener tindrà un col·laborador que l'ajudi en aquest període de transició.

"Em sembla poc útil entrar i voler canviar tot o creure que tot el que ha funcionat en un altre teatre pot funcionar aquí; vull veure com es fan les coses aquí abans de fer la meva proposta", ha insistit Scheppelmann, després d'imposar-se a 49 candidats d'onze països que han optat a aquesta plaça artística al Liceu.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés