Publicat 13/02/2018 13:30

La Diputació de Barcelona identifica 55 productes gastronòmics singulars

Sònia Recasens (DiBa) en la Xarxa Productes de la Terra
EUROPA PRESS

BARCELONA 13 febr. (EUROPA PRESS) -

La Diputació de Barcelona ha anunciat aquest dimarts que la Xarxa de Productes de la Terra, projecte impulsat pel mateix organisme, ha identificat fins a 55 productes catalogats com a singulars de la demarcació de Barcelona i 132 varietats locals han estat recuperades, segons ha informat la diputada de l'àrea d'economia de la corporació, Sònia Recasens.

Recasens ha explicat davant els mitjans que els productes singulars són "els que destaquen per les seves característiques úniques degudes a factors com la tradició, la innovació o la qualitat", i són exemples d'això la llonganissa de Vic i les gambes de Vilanova i la Geltrú.

La Xarxa de Productes de la Terra, impulsada el 2010 per la Diputació de Barcelona, està formada per 1.200 negocis productors que donen treball a 6.700 persones, i les comarques amb un cens més gran d'empreses són l'Alt Penedès, amb 159 empreses; el Vallès Oriental, amb 148 empreses, i Osona, amb 137, segons ha informat l'edil sobre la base de l'últim estudi del 2016 sobre les empreses integrants de la xarxa.

IV JORNADA DE NETWORKING EMPRESARIAL

La diputada ha presentat aquest dilluns la IV Jornada de Networking empresarial de la Xarxa de Productes de la Terra, "unes sessions individualitzades amb l'objectiu d'enfortir i augmentar la xarxa d'empresaris productors", segons ha explicat.

En aquesta jornada, unes 50 empreses pertanyents a la Xarxa han presentat els seus productes a comerciants barcelonins amb la intenció de crear "noves sinergies entre emprenedors i amb tal de fer més sostenibles i competitives les seves activitats econòmiques", ha explicat Recasens.

La presentació ha comptat amb la tècnica del Consell Comarcal del Maresme Saray Bazaga, que ha exposat una de les activitats de la seva demarcació al costat de la Xarxa, que consisteix en la internacionalització del sector agrari del Maresme en països com Alemanya.

Bazaga ha explicat que a través del treball d'assessorament i formació de la Xarxa, deu empreses del Maresme van participar en la Fira d'Anuga (Alemanya) d'aliments i begudes el novembre passat, després d'un estudi del mercat alemany "per veure si els productes catalans podien fer-se lloc".

L'altre exemple del treball de la Xarxa l'ha presentat la tècnica de Turisme del Vallès Occidental, Marta Bertrán, que ha explicat el projecte 'Al Vallès, verenem!' sobre els vins de la comarca i l'objectiu de "teixir complicitats entre productors viniticultors i recuperar aquesta tradició, el cultiu del raïm i el patrimoni cultural d'aquesta activitat".

Recasens ha conclòs dient que en aquesta jornada "Barcelona fa d'altaveu" i que espera que la Xarxa ampliï el nombre d'empreses integrants; així mateix, s'ha mostrat optimista amb aquesta oportunitat per als productors de fer contactes amb comerciants metropolitans.