BARCELONA, 17 des. (EUROPA PRESS) -
La Diputació de Barcelona ha aprovat el nou catàleg de serveis, que té un pressupost de 58,6 milions d'euros i 231 recursos que es posen a disposició dels ajuntaments i els ens locals perquè puguin oferir els seus serveis a la ciutadania.
Ha augmentat el seu pressupost en 4,1 milions respecte al de l'any anterior --una xifra que representa un increment del 7,5%-- i 14,2 milions respecte al període 2012-2016 --un 32%--, ha informat la corporació provincial aquest dijous en un comunicat.
La presidenta de la Diputació, Mercè Conesa, ha destacat que el catàleg pretén "reforçar les competències locals i oferir respostes efectives al conjunt de la ciutadania", amb uns recursos que presten especial atenció als petits municipis i els consells comarcals amb un model basat en el suport al municipalisme, la diversificació econòmica i el progrés social.
Els 231 recursos que conté el catàleg es distribueixen en cinc àrees de la corporació, i les que tenen una oferta més elevada són les de territori i sostenibilitat --amb 65 recursos, un 28,1% del total-- i atenció a les persones --amb 54, fet que suposa el 23,4%--, seguides per desenvolupament econòmic local --amb 39, un 17%--; cultura, educació i esports --35 recursos, un 15%--, i Presidència --amb 38, el 16,5%--.
RECURSOS TÈCNICS I ECONÒMICS
Els recursos tècnics són els que representen el percentatge més alt de l'oferta --el 49,5%, amb 114 en total-- i inclouen la redacció de plans i projectes de diverses matèries i el desenvolupament i manteniment d'eines informàtiques de suport als ens locals, mentre que els recursos econòmics representen el 29,4% i els materials el 21,2%.
El catàleg de la corporació provincial destina 48 milions d'euros a recursos econòmics, mentre que reserva 10,6 milions als tècnics i materials, amb l'objectiu de garantir la prestació de serveis.
POLÍTIQUES TRANSVERSALS
El catàleg inclou com a novetat recursos per afavorir polítiques locals de caràcter transversal com l'atenció a situacions de millora energètica d'habitatges municipals i el tracte de situacions de vulnerabilitat social vinculades a l'àmbit habitacional i a la pobresa energètica.
La Diputació ha destacat que el programa es presenta en un entorn web de fàcil ús i que els tràmits de sol·licitud i de justificació --l'evolució dels quals pot seguir-se a través del web i una aplicació-- són totalment electrònics i es realitzen a través de la seu electrònica de l'entitat supramunicipal.