Publicat 05/04/2019 11:51

Descobreixen l'antic Metro que havia de travessar el Raval de Barcelona al carrer Nou de la Rambla

Descobreixen l'antic metre que havia de travessar el Raval de Barcelona al carre
SERVEI D'ARQUEOLOGIA DE L'AJUNTAMENT DE BARCELONA

BARCELONA, 5 abr. (EUROPA PRESS) -

El Servei d'Arqueologia de l'Ajuntament de Barcelona ha localitzat les estructures soterrades del projecte inacabat del Metro que havia de travessar el barri del Raval al carrer Nou de la Rambla, de l'any 1931, ha anunciat aquest divendres l'Institut de Cultura de Barcelona (Icub) en un comunicat.

S'ha localitzat durant les actuacions per installar una xarxa de recollida pneumtica d'escombraries a la crulla entre el carrer Nou de la Rambla i Est, i han trobat el pou d'atac i part del túnel d'un projecte que va comenar el 1930 i que havia d'enllaar l'estació llavors existent de Liceu amb una nova a l'avinguda Parallel.

La intervenció arqueolgica, que es fa des del mar, est sent dirigida per l'arqueleg Walter Alegria ---de l'empresa Global Geomtica--, i fins ara ha perms documentar diverses restes constructives relacionades amb l'urbanisme d'aquesta zona durant els segles XVII i XVIII.

El projecte inacabat --executat llavors per la concessionria SA Funicular de Montjuich-- pretenia executar una línia de metro per sota del carrer Nou de la Rambla, per finalment es va denegar el permís d'obres que s'havia concedit el 1934, per diverses vagues de treballadors, contratemps econmics i dificultats tcniques.

En acabar la Guerra Civil, el 1939, la concessionria va voler reprendre les obres, per li van denegar el permís un altre cop per motius financers, per la qual cosa el projecte va quedar inacabat: només es van acabar les cotxeres, els tallers i la subcentral transformadora i part de l'estació de Parallel.

El pou d'atac --cambra subterrnia per muntar la tuneladora per perforar el túnel-- té unes dimensions de 3,5 per 2,5 metres i una profunditat de 12,5 metres, i actualment gran part de la cambra est plena d'aigua, que ja va generar problemes llavors i el 1933 es va cobrir sense acabar les obres.

Del túnel només se'n va executar un tram de cinc metres de llarg, connectat amb el pou d'atac, del qual no se n'ha pogut estudiar el fons per l'aigua, motiu pel qual es va contactar amb la Unitat de Subsl dels Mossos d'Esquadra per poder inspeccionar i documentar l'estructura amb els mitjans tcnics i de seguretat necessaris.

El Servei d'Arqueologia municipal ha destacat també la collaboració de la Unitat Subaqütica dels Mossos, que va accedir a l'interior del túnel per poder-lo documentar, i ha agrat la feina de documentació que ha fet la policia catalana, que ha confirmat la informació extreta de l'Arxiu Municipal Contemporani de Barcelona.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés