BARCELONA 25 jul. (EUROPA PRESS) -
La CUP ha plantejat aquest dimecres crear una unitat policial específica per "desarticular tota l'extrema dreta que està provocant un augment d'agressions feixistes", i ha registrat una petició de compareixença del conseller d'Interior, Miquel Buch, perquè expliqui davant el Parlament les actuacions dels cossos policials contra les agressions feixistes.
L'exdiputada de la CUP al Parlament Mireia Boya ha demanat explicacions a Buch després d'haver dit que les agressions feixistes disminueixen, la qual cosa representa negar un problema, ha assegurat en roda de premsa al costat de la regidora de la CUP Capgirem Barcelona Maria Rovira.
"No reconèixer un problema i amagar-lo és contribuir a la impunitat dels agressors. Per què està blanquejant el feixisme i agressions d'extrema dreta?", ha advertit Boia després que Buch hagi dit que els atacs feixistes van a la baixa, i per a ella és una irresponsabilitat posar-se de perfil.
Després que el casal popular de Nou Barris Tres Voltes Rebel registrés un atac aquest dimarts, ha sostingut que "no s'està fent prou per afrontar el fenomen de l'extrema dreta", i ha assegurat que entre octubre i desembre de l'any passat es van registrar més de 140 actuacions feixistes i d'extrema dreta que van quedar impunes.
Rovira veu prioritari desarticular l'extrema dreta, per la qual cosa ha plantejat crear aquesta unitat policial específica, i ha demanat depurar responsabilitats de membres de la Guàrdia Urbana de Barcelona amb actituds d'aquest tipus, i que la resta d'agents aïllin aquest grupúscle: "Estem vivint les conseqüències de no haver depurat mai responsabilitats a la Urbana. El feixisme i el racisme han estat una eina que també ha articulat el cos de la Urbana".
"REPRESSIÓ" DE L'ESTAT
Boya ha destacat que les agressions feixistes i d'extrema dreta es produeixen per diversos motius --ha citat les protestes contra la mesquita del carrer Japó--, per la qual cosa no es poden vincular a l'1-O ni a la polarització política, segons ella: "No comprem el relat que ens volen imposar alguns. Això va de classes, de drets i llibertats".
Considera que la violència d'extrema dreta és un tentacle més de la "macrooperació de l'Estat per governar a Catalunya a través de la repressió i la por" i que és una eina més de la seva repressió.
TRES VOLTES REBEL
Una activista del casal Tres Voltes Rebel, Anna, ha assegurat que reben des de fa mesos atacs i amenaces, la qual cosa considera que evidencia un intensificació de l'activitat de grups feixistes, i ha dit que testimonis van veure agressors d'aquest dimarts portant armes blanques com a navalles, martells i porres extensibles.
Ha defensat que no es va produir una baralla multitudinària entre els dos bàndols, sinó "un atac d'una organització obertament feixista contra veïns diversos", i ha criticat que un company activista d'Horta fos detingut, fet que veu arbitrari i inacceptable mentre el feixisme actua impunement, segons ella.
ATENEU POPULAR DE SARRIÀ
Rovira ha dit que els atacs no són aïllats i que han d'"alarmar qualsevol responsable polític", i ha cridat a combatre el feixisme i a defensar els espais comunitaris i de lluita, després de la qual cosa ha recordat que al març van cremar l'Ateneu Popular de Sarrià.
Rovira ha assegurat que el cas s'ha arxivat, la qual cosa porta a la impunitat de grups feixistes, segons ella, que ha lamentat: "Hi ha membres dels CDR perseguits mentre l'extrema dreta campa lliurement pels nostres carrers".