Actualitzat 07/06/2018 18:40

La CUP demana un alberg per als temporers que dormen al ras a Lleida

Col·loca pancartes en què es pot llegir, 'Silenci, temporers dormint al carrer'

LLEIDA, 7 juny (EUROPA PRESS) -

El grup municipal la Crida per Lleida-CUP a Lleida ha iniciat aquest dijous la campanya 'Fruita amb justícia social' per demanar a l'Ajuntament un alberg per als temporers que dormen al carrer, i ha penjat pancartes en unes cinquanta balconades, la majoria al Centre històric, en les quals es pot llegir 'Silenci, temporers dormint al carrer!'

Segons un comunicat de la CUP, la campanya critica la llei d'estrangeria, la vulneració de drets de les persones temporeres, el "racisme institucional" i la falta d'inversions destinades a les condicions de vida dels treballadors.

Al mateix temps, la CUP reclama "la implantació de polítiques i d'un model agroalimentari sostenible i de proximitat que torni a produir aliments i no mercaderies i que, actualment només beneficia --gràcies també a diners públics-- les grans indústries exportadores".

Fins ara, la campanya compta amb el suport d'Unitat contra el Feixisme i el Racisme, Tanquem els CIE, Tancament per Drets, Fotomovimento, Arrels Sant Ignasi, SOS Racisme, CGT, Sindicat Andalús de Treballadors (SAT), Sindicat Manter, Càrnia en Lluita, Som el que sembrem, Assemblea Pagesa, Coordinadora d'ONG i altres moviments solidaris de Lleida, Biblioteca María Rius, Papers per a Tots, Casal de Joves, Plataforma No en el nostre nom, Arran Lleida, Assemblea Llibertària, La Cuina del comú.

Diumenge que ve a la plaça del Dipòsit de Lleida, tindrà lloc una taula rodona per explicar a les persones temporeres els seus drets en la campanya de la fruita, tal com s'ha fet els últims dos anys.

Contingut patrocinat