Actualitzat 21/11/2018 17:51

Cs i Units donen suport als pressupostos socialistes de l'Ajuntament de Lleida

CiU, ERC, Crida per Lleida-CUP i en Comú voten en contra

Ple de l'Ajuntament de Lleida
AYUNTAMIENTO DE LLEIDA

LLEIDA, 21 nov. (EUROPA PRESS) -

El ple de l'Ajuntament de Lleida ha aprovat aquest dimecres el pressupost municipal per l'any 2019, que serà de 168,7 milions d'euros, amb els vots a favor de l'equip de Govern, el PSC, la regidora no-adscrita, Rosa María Salmerón (Units per Avançar) i Cs, l'absención del PP i els vots en contra de CiU, ERC, Crida per Lleida-CUP i en Comú.

Els comptes, segons un comunicat de l'Ajuntament, fixen com a prioritat clara la política social i l'atenció a les persones, amb projectes com el nou programa per a la gent gran, l'oficina local d'habitatge juvenil, un nou recurs de 24 hores d'atenció per a les dones víctimes de violència de gènere i la inversió al centre per a persones sense llar, entre molts d'altres.

"Aquests pressupostos formen part d'un projecte social de progrés i seran el motor del canvi en aquesta ciutat. Reduïm el deute i millorem l'estalvi amb uns comptes seriosos, realistes i expansius que faran que la ciutat avanci amb un projecte sòlid i ambiciós ", ha assegurat l'alcalde, Félix Larrosa.

Aquesta política social ve acompanyada per la congelació de taxes i impostos per setè any consecutiu, que consolida a més la baixada de l'IBI en els exercicis precedents, i el manteniment de l'ampli ventall de bonificacions i ajudes socials que ofereix la Paeria.

Per part de l'oposició, Cristina Simón (PDeCAT) ha qualificat el pressupost de continuista i irreal i ha demanat una pressió fiscal inferior i millors serveis.

La portaveu de Cs, Ángeles Ribes, ha assenyalat que aquest pressupost és la culminació del projecte dels darrers anys que veu molt positiva perquè ha permès posar en marxa projectes com els pressupostos participatius i les ajudes als emprenedors.

Carles Vega (ERC) ha criticat que es prioritzin els àmbits que creu no-prioritaris i el que veu com la falta d'un model de ciutat definit.

Per part de la Crida-CUP, Francesc Gabarrell ha remarcat que el pressupost no presenta canvis substancials i oblida prioritats socials i culturals importants.

El portaveu del PP, Joan Vilella, incideix en el deute municipal, que veu excessiu i valora que s'han tingut en compte les seves esmenes per arreglar Les Basses.

Per part d'en Comú, el regidor Carlos González ha fet una esmena a la totalitat i ha presentat un projecte de pressupost alternatiu.

Contingut patrocinat