BARCELONA 27 març (EUROPA PRESS) -
La líder de Cs a l'Ajuntament de Barcelona Carina Mejías ha convidat l'alcaldessa Ada Colau, a repensar "si est en condicions" de tornar a presentar un projecte per a Barcelona i de repetir de candidata a les eleccions.
Ho ha dit aquest dimecres després d'apuntar que la ciutat s'ha deteriorat i que Colau ha rebut vuit reprovacions durant aquest mandat: "No crec que estigui en situació d'oferir res en el futur que illusioni els barcelonins".
En la mateixa roda de premsa, ha apuntat que la ciutat en matria d'habitatge "no ha millorat gens" durant els darrers quatre anys i ha retret a l'alcaldessa que la seva gran promesa electoral hagi estat un gran fracs.
"Es van prometre 4.000 pisos i acabem la legislatura amb l'entrega d'uns 700. A més, ni tan sols s'ha resolt la situació d'emergncia habitacional que tenen moltes persones en situació de vulnerabilitat" ha dit Mejías, que ha detallat que més de 440 famílies esperen en la taula d'emergncia per accedir a un habitatge.
Sobre la reserva del 30% de les noves promocions, ha assegurat que es va tractar d'una mesura improvisada "que no resoldr el problema" i ha criticat que tota la política de Colau en matria d'habitatge han estat pedaos.
Així mateix, ha lamentat que segueixi havent-hi "un nombre considerable de solars buits" de titularitat municipal, que segons Mejías s'han desaprofitat en aquests quatre anys i haurien d'haver estat la prioritat per construir habitatges públics.
SEGURETAT
Mejías ha criticat de "fracs estrepitós" la gestió de Colau en matria de seguretat, ha retret a Colau la deterioració de barris vulnerables i ha assegurat que s'ha endarrerit en aquesta matria fins a 10 anys, i ha anunciat que en el ple li demanaran que faci balanos de la seva política.
En el mateix ple també preguntaran a l'alcaldessa sobre les polítiques de mobilitat, perqu a Barcelona hi ha actualment més embusos i contaminació que mai: "Si tot el projecte ha estat augmentar el nombre de carrils bici per fomentar l'ús de la bicicleta, veiem que aix no ha anat en la rebaixa de la contaminació".
A més, sobre les superilles, Mejías ha assegurat que han generat molt malestar "i només han provocat concentracions de trnsit", per la qual cosa en lloc de resoldre problemes, se n'han creat de nous.
PSOE I TORRA
En ser preguntada sobre la no-presncia del conflicte catal al programa electoral del PSOE per a les eleccions generals, ha assegurat que no la sorprn perqu Pedro Sánchez ve d'un període en el qual ha governat amb "separatistes i populistes".
Segons Mejías, al president del Govern espanyol no li importa el que passi a Catalunya i ha criticat que mentre Cs l'ha avisat de situacions de divisió social, crispació i vulneració de drets, "Sánchez ha mirat cap a un altre costat" i a més, ha afegit, s'ha perms el luxe de dir que a Catalunya es vivia bé.
"Veiem sistemticament atacs a les nostres seus i als nostres militants" ha sostingut l'edil, que ha assegurat que malgrat aix el seu partit seguir visitant tot el territori i defensant la democrcia.
Sobre la querella interposada al president de la Generalitat, Quim Torra, ha assegurat que la fiscalia ha presentat la querella amb legitimitat, i ha apuntat que el seu grup també ha demanat a la Fiscalia que retiri la "simbologia partidista" que hi ha en institucions i departaments municipals, per permetre la neutralitat a l'espai públic.