BARCELONA 14 abr. (EUROPA PRESS) -
Les universitats catalanes reprenen a partir d'aquest dimarts les classes de forma virtual després de la Setmana Santa, modalitat que es mantindr durant abril i maig, a l'espera de que al juny es pugui fer "algun tipus d'activitat presencial" en funció de l'evolució de la pandmia del coronavirus i de les mesures que dictin les autoritats competents.
Segons ha informat la Secretaria d'Universitats i Recerca de la Generalitat aquest dimarts, l'esfor de les universitats s'ha centrat en l'adaptació a l'entorn virtual de l'activitat lectiva, especialment a les 11 presencials, i cadascuna ha posat a disposició d'estudiants i professorat diferents eines i suports telemtics.
El Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC), l'Agncia per a la Qualitat del Sistema Universitari (AQU) i les 12 universitats estan treballant per assegurar el mínim impacte en els aprenentatges i garantir que tot l'estudiantat que adquireixi els coneixements superi el curs acadmic.
El Govern i les universitats treballen també per donar resposta a qüestions acadmiques com les mesures d'avaluació en un escenari de no presencialitat i les relatives a les prctiques pendents, així com oferir el suport necessari a alumnes que es trobin en situacions complicades.
La Secretaria d'Universitats i Recerca ha engegat un web d'informació actualitzada de l'mbit de coneixement sobre el Covid-19, amb les mesures i iniciatives de les universitats, els centres d'investigació i les grans infraestructures científiques de Catalunya en aquest mbit.
El web ofereix informació actualitzada sobre la docncia 'online' que faciliten les universitats a la seva comunitat, així com informació actualitzada amb el calendari acadmic universitari, sobre les proves de Selectivitat i les convocatries d'ajudes que afecten a la comunitat universitria.