Publicat 19/03/2020 12:04

Coronavirus.- La UAO demana recolzar a les "baules frgils" de la cadena de provement

Un camió travessa el lloc fronterer de Somport (Osca) entre Espanya i Frana després del tancament de fronteres acordat pel Govern, a Osca / Aragó (Espanya), a 17 de mar de 2020.
Verónica Lacasa - Europa Press

BARCELONA, 19 març (EUROPA PRESS) -

El director del mster en Logística i Comer Internacional de la Universitat Abat Oliba CEU (UAO CEU) i la Fundació ICIL, Iván Rosegui, ha considerat aquest dijous que existeixen "baules frgils" en la cadena de provement a les que cal injectar recursos.

Ha dit que en contextos d'emergncies com l'actual per la pandmia de coronavirus es pot establir una triple distinció entre les baules de la cadena logística: els prescindibles, els imprescindibles, que compten amb un 'pulmó' de reserva, i aquells que sent imprescindibles no disposen d'aquesta xarxa de seguretat i que serien les "baules frgils" a les que s'ha de recolzar, ha informat la UAO CEU en un comunicat.

L'expert ha advertit del "risc real de desprovement" que existeix si algun d'aquests punts sensibles entra en collapse a causa de l'estat de sobrenecessitat en el qual es troben.

Ha exemplificat que el collectiu de conductors de camions, el treball dels quals es desenvolupa en dures condicions i amb baixes restriccions, seria un d'aquests sectors que "podria entrar en collapse en qualsevol moment", donada la pressió que est patint.

"Si succeís alguna cosa similar en les importacions que es paren en els ports, als centres logístics, en les cadenes de transport o en la distribució d'última milla, el risc de desprovement es convertir en una realitat", ha alertat Rosegui.

TRANSPORTS

Per aix, l'expert de la UAO CEU suggereix injectar recursos econmics a aquestes baules febles, una mesura que hauria de complementar a unes altres que ja s'han pres com l'habilitació de corredors logístics de mercaderies, i proposa una flexibilització de les normatives de mesures de transport com "aquelles que regulen el nombre d'hores seguides que es pot conduir" i garantir que els centres logístics propers a ciutats no es collapsin.

Respecte al transport, ha dit que el ferroviari s'ha redut a la meitat, incloent mercaderies, i que es produeixen cancellacions en l'aeri, per la qual cosa s'est prioritzant la carretera, advertint que "no existeix tanta flexibilitat com perqu absorbeixi tota la necessitat real".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés