Publicat 5/6/2020 11:40:56 +02:00CET

Coronavirus.- L'Auditori prepara una "programació alternativa" per streaming per a la tardor

Robert Brufau, nou director de L'Auditori (arxiu)
L'AUDITORI - Archivo

Estudia orquestres més petites, funcions sense pausa i recorreguts predefinits

BARCELONA, 5 juny (EUROPA PRESS) -

L'Auditori de Barcelona treballa en una "programació alternativa" amb una quarentena de produccions en streaming --similar a la de la plataforma Netflix-- per desplegar la propera temporada en cas que les restriccions sanitàries pel coronaviurus impedeixin desenvolupar la temporada prevista.

En una entrevista d'Europa Press, el director de L'Auditori, Robert Brufau, ha detallat que això permetrà seguir gaudint dels concerts: "Si no podem obrir L'Auditori al 100% amb tota normalitat oferirem la nostra activitat per aquest canal".

Aquesta nova plataforma comptarà amb abonaments mensuals, anuals i híbrids i també accessos puntuals, tot això amb unes tarifes que s'estan definint però que en qualsevol cas vetllaran per la "accessibilitat en mobilitat i econòmica".

La incertesa davant l'evolució de la pandèmia farà que L'Auditori mantingui la seva activitat a porta tancada aquest estiu --amb possibles retransmissions audiovisuals de la seva tornada als escenaris a partir del 15 de juny de la banda i l'orquestra-- i que es plantegi l'obertura de cara a setembre, sigui en la proporció d'aforament que sigui.

"Estem sent molt prudents. La societat en general no sap el que passarà", ha dit Brufau, que en qualsevol cas, treballa en una bateria de mesures per a la seguretat dels seus treballadors i espectadors, com el distanciament entre els músics, la programació alternativa i la possibilitat de tenir l'aforament a un terç --o el que dictin les autoritats--.

"Treballem per obrir al setembre. Tot està en marxa", ha agregat Brufau, que estudia per exemple desplegar una orquestra més reduïda --d'entre 40 i 50 músics respecte el centenar habitual--, entrades i sortides de públic per accessos diferents, recorreguts predefinits, butaques buides en funció de l'aforament dictat i evitar descansos intermedis proposant programes d'uns 60 o 70 minuts.

Quant als abonaments, renovables des d'aquest divendres, la sala no cobrarà res fins que no se sàpiga quin és la realitat al setembre, i a principis d'aquest mes es posarà en contacte amb els interessats per adaptar els imports a la realitat que es pugui oferir: "Volem evitar l'allau de devolucions registrat en el sector".

TRES TEMPORADES UNIFICADES

En el terreny artístic l'equipament reivindicarà la seva història i la seva filosofia 100% pública, i la seva temporada reflectirà la "diversitat musical" del segle XXI encara que unificant tota la seva programació sota un mateix discurs artístic.

En concret, Brufau ha plantejat un relat a tres anys vista, una espècie de trilogia "inspirada en el cicle vital": si la temporada 2020-2021 gira entorn de la creació, la propera versarà sobre l'amor i la tercera sobre la mort.

Quant a la nova temporada, acollirà concerts que reflexionin sobre la creació divina i artística, la necessitat de crear, les músiques creades a partir d'unes altres, les partitures obertes i la creació col·lectiva.

Una altra de les novetats de la temporada serà el naixement del Cor de L'Auditori com a "nova vèrtebra que s'integra en l'engranatge" de l'equipament i que aspira a permetre a la sala aconseguir produccions simfòniques d'envergadura, cosa que a més s'associa amb la tradició coral catalana.

Inaugurarà la temporada la primera Biennal Internacional de Quartets de Barcelona, una trobada de quatre dies amb algunes de les formacions més destacades de l'actualitat, una proposta comisariada pel Quartet Casals que reivindicarà a compositors com Joseph Haydn, Thomas Adès, Josep Soler, Jordi Cervelló, Raquel García-Tomás, Luis Codera Puzo i Octavi Rumbau.

Una altra estrena de L'Auditori serà la recuperació del festival Mozart Nits d'Estiu, per explorar de la mà de l'OBC l'obra del compositor amb "mestres de la simfonia" com Carles Baguer i Ferran Sor amb interpretació de la violinista Veronika Eberle, el clarinetista Andreas Ottensamner i el pianista Albert Cano Smit.