La iniciativa pretén garantir la reobertura de les llibreries
BARCELONA, 23 març (EUROPA PRESS) -
La cooperativa cultural Som i l'agncia Mortensen han impulsat la campanya #LlibreriesObertes per "mantenir viu" el sector del llibre i garantir el seu funcionament quan reobrin, segons ha anunciat el director editorial de Som, Joan Carles Girbés, a la presentació telemtica del projecte aquest dilluns.
La iniciativa pretén teixir una xarxa de suport a les llibreries de proximitat després d'aquest "període d'incertesa" i reivindica la necessitat de qu totes puguin reobrir amb normalitat una vegada finalitzat en confinament.
Segons la vicepresidenta de Som, Roser Sebasti, la campanya pretén posar en contacte a lectors i llibreters per assegurar que aquests "tornin a aixecar la persiana" i així garantir el seu futur, ha assegurat.
La plataforma s'ha impulsat després de la collectiva "consternació dels professionals del sector editorial", que han alertat que cada dia s'estan deixant de comprar més de 30.000 llibres en les llibreries catalanes.
CAMPANYA DE "MICROMECENAZGO"
En aquesta línia, el director de Mortensen, Josep Maria Ganyet, ha insistit que es tracta d'una iniciativa de "micromecenatge" que té com a objectiu aconseguir aquestes 30.000 compres de llibres que es realitzarien habitualment.
Per a aix, Llibreries Obertes s'encarrega d'avanar a les llibreries l'import íntegre dels llibres que els usuaris encarreguin i que podran anar a recollir quan acabi el confinament.
La plataforma disposa de 6.500 llibres de diverses editorials i collabora amb un centenar de llibreries, una xifra a la qual segons Joan Carles Girbés, "encara se sumaran moltes més".