Publicat 13/08/2020 16:24

Coronavirus.- Els serveis del Centre d'Urgncies de Barcelona van augmentar un 58% en confinament

La tinent d'alcalde de Drets Socials, Justícia Global, Feminisme i LGTBI, Laura Pérez, en roda de premsa al costat de la directora del Cuesb, Laura Masegosa, i la Cap d'Emergncies i Urgncies Socials de l'Ajuntament de Barcelona, Montserrat Rovira
EUROPA PRESS

BARCELONA, 13 ago. (EUROPA PRESS) -

El Centre d'Urgncies i Emergncies Socials de Barcelona (Cuesb) va donar atenció psicosocial a prop de 10.000 persones durant el confinament per coronavirus, una xifra que representa un augment del 58% de les atencions respecte al mateix període en 2019, ha explicat aquest dijous la tinent d'alcalde de Drets Socials, Justícia Global, Feminisme i LGTBI de l'Ajuntament de Barcelona, Laura Pérez.

En roda de premsa per fer balan de l'actuació del Cuesb durant l'emergncia sanitria derivada del coronavirus, Pérez ha argumentat que les sollicituds d'assistncia per part de la ciutadania venien generades per l'angoixa i la por a causa del "desconcert" de l'estat d'alarma.

Ha assegurat que un 49% dels barcelonins ha valorat el període de confinament com molt dur, mentre que un 15% dels ciutadans han indicat que han passat el confinament sols, una situació que podia "agreujar" la sensació de solitud i malestar.

Pérez ha posat en valor la "centralitat" dels serveis del Cuesb, que ofereix atenció psicosocial i de suport emocional permanent a ciutadans de Barcelona i d'altres 22 municipis de l'rea Metropolitana en situació social greu.

A més, ha explicat que aquest any, per donar resposta a l'augment de peticions d'ajuda a causa del coronavirus, el centre ha incrementat plantilla amb la incorporació de 19 professionals a l'equip i amb una ampliació de la flota de vehicles, que dóna atenció telefnica i domiciliria.

ACTIVITAT "MOLT ELEVADA"

Per la seva banda, la directora del Cuesb, Laura Masegosa, ha advertit que durant el període de confinament es va registrar un nivell d'activitat telefnica d'atenció ciutadana "molt elevada".

Segons Masegosa, les dificultats econmiques derivades de l'estat d'alarma van causar un increment de la demanda d'alimentació i d'altres necessitats bsiques, per la qual cosa el Cuesb va lliurar 581 menús a domicili de mar a maig.

A més, ha assegurat que també van augmentar les trucades relacionades amb les preocupacions de familiars de persones depenents en residncies, d'edat avanada o amb patologies prvies que residien soles.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés