Publicat 13/8/2020 16:24:18 +02:00CET

Coronavirus.- Els serveis del Centre d'Urgències de Barcelona van augmentar un 58% en confinament

La tinent d'alcalde de Drets Socials, Justícia Global, Feminisme i LGTBI, Laura Pérez, en roda de premsa al costat de la directora del Cuesb, Laura Masegosa, i la Cap d'Emergències i Urgències Socials de l'Ajuntament de Barcelona, Montserrat Rovira
EUROPA PRESS

BARCELONA, 13 ago. (EUROPA PRESS) -

El Centre d'Urgències i Emergències Socials de Barcelona (Cuesb) va donar atenció psicosocial a prop de 10.000 persones durant el confinament per coronavirus, una xifra que representa un augment del 58% de les atencions respecte al mateix període en 2019, ha explicat aquest dijous la tinent d'alcalde de Drets Socials, Justícia Global, Feminisme i LGTBI de l'Ajuntament de Barcelona, Laura Pérez.

En roda de premsa per fer balanç de l'actuació del Cuesb durant l'emergència sanitària derivada del coronavirus, Pérez ha argumentat que les sol·licituds d'assistència per part de la ciutadania venien generades per l'angoixa i la por a causa del "desconcert" de l'estat d'alarma.

Ha assegurat que un 49% dels barcelonins ha valorat el període de confinament com molt dur, mentre que un 15% dels ciutadans han indicat que han passat el confinament sols, una situació que podia "agreujar" la sensació de solitud i malestar.

Pérez ha posat en valor la "centralitat" dels serveis del Cuesb, que ofereix atenció psicosocial i de suport emocional permanent a ciutadans de Barcelona i d'altres 22 municipis de l'Àrea Metropolitana en situació social greu.

A més, ha explicat que aquest any, per donar resposta a l'augment de peticions d'ajuda a causa del coronavirus, el centre ha incrementat plantilla amb la incorporació de 19 professionals a l'equip i amb una ampliació de la flota de vehicles, que dóna atenció telefònica i domiciliària.

ACTIVITAT "MOLT ELEVADA"

Per la seva banda, la directora del Cuesb, Laura Masegosa, ha advertit que durant el període de confinament es va registrar un nivell d'activitat telefònica d'atenció ciutadana "molt elevada".

Segons Masegosa, les dificultats econòmiques derivades de l'estat d'alarma van causar un increment de la demanda d'alimentació i d'altres necessitats bàsiques, per la qual cosa el Cuesb va lliurar 581 menús a domicili de març a maig.

A més, ha assegurat que també van augmentar les trucades relacionades amb les preocupacions de familiars de persones depenents en residències, d'edat avançada o amb patologies prèvies que residien soles.

el més llegit

  1. 1

    Instal·len a Mataró una llamborda en record de l'exministre anarquista Joan Peiró davant de l'última casa on va viure

  2. 2

    Unes 300 persones fan una cadena humana a Tarragona per denunciar que les mesures sanitàries a l'aula són "insuficients"

  3. 3

    Encontats homenatja Josep Vallverdú amb una escultura del popular personatge Rovelló a la plaça del Pou de Balaguer

  4. 4

    Mor el conductor d'un cotxe després de xocar amb un altre a la C-35 a Cardedeu (Barcelona)

  5. 5

    Nou integrants d'una coral de gòspel de Sallent donen positiu en la covid-19