Publicat 17/03/2020 18:10

Coronavirus.- Educació oferir activitats online no lectives ni avaluables per als alumnes

El conseller Josep Bargalló
EUROPA PRESS - Archivo

Descarten que siguin avaluables perqu "incidiria en la no equitat" de famílies sense connectivitat

BARCELONA, 17 març (EUROPA PRESS) -

La Conselleria d'Educació de la Generalitat oferir als centres orientacions i activitats dirigides a l'alumnat mentre que les escoles i instituts romanguin tancats pel confinament causat pel nou coronavirus, que no seran lectives ni avaluables i que es podran oferir via telemtica o mbil.

Segons ha detallat aquest dimarts en un comunicat, a través de la Xarxa Telemtica de Catalunya (Xtec) se suggereixen una srie d'activitats perqu puguin "contribuir al desenvolupament de l'autonomia personal de l'alumne i siguin també significatives per a l'aprenentatge".

Els centres poden oferir aquestes activitats i orientacions via telemtica o mbil, i aquestes, que hauran de coordinar i regular els equips docents, no seran considerades lectives o avaluables, encara que es demani el retorn corresponent, ja que actualment encara hi ha famílies que no disposen de connectivitat i entendre-les com a avaluables "implicaria incidir en la no equitat".

El departament que lidera Josep Bargalló proposa orientacions diverses, com la realització d'activitats d'observació i de contrast d'elements propers a la realitat de l'alumne, de cerca d'informació, de lectura, culturals, artístiques i lúdiques, així com activitats alternatives a l'aprenentatge a l'aula.

Educació ha afirmat que les orientacions i activitats, al mateix temps, han de respectar les necessitats de descans dels alumnes, el temps d'oci i la convivncia familiar, per la qual cosa es planteja que l'alumnat aprengui a gestionar el temps propi, s'autorreguli o prengui decisions.

El departament posar també a la disposició dels centres recomanacions de treball per a tots els alumnes de les diferents etapes educatives, com en Infantil realitzar un diari, representar una histria amb titelles o ajudar en les tasques de la llar.

Per als alumnes de Primria escoltar un audiollibre, visitar museus virtuals i realitzar relats o dibuixos de la visita o activitats matemtiques com fer activitats al voltant d'una llista de la compra.

Finalment, per als alumnes de Secundria propostes d'anlisi sobre el coronavirus transversals i dels diferents mbits competencials --qu són les vacunes, qu va ser la grip espanyola i quan va ocórrer o com es pot veure afectat el PIB per la pandmia, entre uns altres--.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés