BARCELONA, 19 març (EUROPA PRESS) -
La reducció de prop del 60% del trnsit rodat a Barcelona ha provocat la caiguda dels nivells de contaminació, que amb prou feines han arribat en aquesta primera setmana de confinament al 40% del límit fixat per l'Organització Mundial de la Salut (OMS) i la Unió Europea (UE), segons ha informat Greenpeace aquest dijous en un comunicat.
Des de l'activació de l'Estat d'Alerta el 14 de mar, els nivells de NO2 a la capital catalana s'han ajustat "amb escreix" als valors límit de 40 micrograms per metre cúbic, que el 2019 es van incomplir en estacions com les de l'Eixample o Grcia-Sant Gervasi, on acostuma a haver-hi molt de trnsit.
"La baixada sense precedents del trnsit per carretera ha perms reduir la contaminació en qüestió d'hores, malgrat que altres fonts com les calefaccions de les llars i el transport públic han seguit funcionant", ha assenyalat Adrián Fernández, responsable de la campanya de Mobilitat de Greenpeace.
Aquestes dades demostren, segons l'organització, que la reducció del trnsit rodat millora rpidament la qualitat atmosfrica i que, per tant, els governs no haurien de vacillar "a l'hora de prendre mesures contundents sempre que es posi en risc la salut de les persones".
Greenpeace considera que "la prioritat indiscutible en aquest moment ha de ser la lluita contra la pandmia", per anima a les administracions a qu, després de l'estat d'alerta, prenguin les mesures necessries perqu es compleixin els nivells de contaminació fixats per l'OMS, tal com est passant aquests dies.