Actualitzat 10/07/2013 23:44

Convivència veu la LOMCE una oportunitat per a que la Generalitat deixi de "crear monstres"

Francisco Caja Y Ángel Escolano, De Convivencia Cívica Catalana (CCC)
EUROPA PRESS

MADRID 10 jul. (EUROPA PRESS) -

El president de Conviencia Cívica Catalana (CCC), Francisco Caja, ha defensat aquest dimecres que la Llei Orgànica de Millora de la Qualitat Educativa (LOMCE) és una oportunitat per a que la Generalitat deixi de "crear monstres".

Així ho ha assegurat durant la seva intervenció a la Comissió d'Educació del Congrés dels Diputats, malgrat haver manifestat el seu rebuig a la LOMCE, norma que ha qualificat de "verdader frau".

Caixa ha apuntat que en lloc de disposar d'un model lingüístic igual per a tots els escolars, la reforma educativa inventa i inverteix la normalitat i "converteix el que hauria de ser la garantia del dret de l'educació en un frau".

Segons la seva opinió, el sistema d'immersió lingüístic català, implantat des de 1992, és contrari a la Constitució, així com un "règim discriminatori", on s'exclou al castellà com llengua vehicular, quan és la llengua oficial de l'Estat, ha defensat.

És per aquesta raó que sosté que els alumnes catalanoparlants són els que més perjudicats es veuen amb el sistema d'immersió educativa a Catalunya, i que està "creant verdaders monstres", al no complir amb les sentències del Tribunal Suprem (TS).

GENERA DESIGUALTATS

Al seu torn, ha titllat la immersió de "frau" i l'ha considerat inacceptable per raons pedagògiques, entre d'altres punts per generar desigualtats entre els alumnes, pel que ha insistit a demanar que es garanteixi un sistema bilingüe d'ensenyament en la reforma educativa.

En aquest sentit, ha indicat que la LOMCE no compleix les set sentències del TS sobre aquest assumpte, "tots els arguments --de la Generalitat-- són fal·laços", i ha dit que des de 2005 els pares que volen un ensenyament bilingüe reclamen davant dels tribunals aquest dret que encara no ho poden exercir.

Contingut patrocinat