Publicat 08/04/2014 13:50

Constituït un front d'entitats a favor de la connexió dels dos tramvies de Barcelona

El tranvía, entre la avenida Diagonal y la plaza de les Glòries
EUROPA PRESS

Presenten 25 al·legacions a la reforma de la Diagonal sense Tram que proposa Trias

BARCELONA, 8 abr. (EUROPA PRESS) -

'Diagonal per a tothom', plataforma que agrupa sindicats i entitats a favor del transport públic, s'ha presentat aquest dimarts amb la finalitat de reivindicar que la reforma del tram central d'aquesta avinguda, que impulsa l'Ajuntament, inclogui la connexió de les dues xarxes de tramvia existents: el Trambaix i el Trambesòs.

En declaracions als periodistes, el president de la Plataforma pel Transport Públic (PTP), Ricard Riol, ha assegurat que el pla que proposa l'Ajuntament està fet a mida dels comerciants, i a més de no basar-se en el principi d'interès general, "perpetua i amplia" els problemes que té aquesta via actualment.

A més de no incloure la connexió de les dues xarxes de tramvies per la ruta més curta possible, el projecte no preveu un carril bici segregat --estarà senyalitzat únicament mitjançant una línia de llums-- i segons l'opinió de Riol, no repercutirà en la qualitat del transport públic, perquè no significarà una millora de la velocitat comercial dels autobusos.

La reforma que proposa l'Ajuntament només abraça una part del tram central, 1,3 quilòmetres situats entre Passeig de Gràcia i Francesc Macià, i segons el govern municipal, el tramvia no pot fer-se, ja que va ser rebutjat en la consulta popular que es va fer el juny del 2010, en l'última etapa de Jordi Hereu al capdavant de l'Ajuntament de Barcelona.

Riol ha dit que és fals afirmar que la consulta impedeix fer el tramvia perquè, en el procés participatiu que es va fer abans de la consulta, en què van participar 30.000 persones, el 75% reivindicava l'enllaç de les dues xarxes del Tram.

Segons Riol, el tramvia és necessari perquè és d'interès general, ha considerat que el projecte actual comportarà "malgastar recursos" perquè l'ampliació del Tram tard o d'hora haurà de fer-se i, a més, tampoc inclou les obres de millora del col·lector situat sota l'avinguda.

"Ja n'hi ha prou de fer de Barcelona una ciutat aparador", ha destacat Riol, que ha considerat que és un error supeditar la millora a les demandes dels comerciants i ha opinat que el projecte ha de significar una millora de la mobilitat de la Diagonal, que és un dels tres carrers d'Espanya amb més punts negres i accidentalitat, ha dit.

SINDICATS I ENTITATS

Des de CCOO, Vicenç Tarrats ha assegurat que és "imprescindible" enllaçar el tramvia, ja que permetria la connexió directa entre dos nuclis densament poblats --el Baix Llobregat i el Barcelonès Nord--, mentre que Juan José Casado (UGT) ha apreciat que no hi ha cap informe tècnic que rebutgi el tramvia.

Des del Bicicleta Club Catalunya (BACC), el seu president, Alert Sanz, ha lamentat que la reforma no prevegi "un carril bici segregat ni tampoc noves estacions del Bicing", mentre que la coordinadora d'Ecologistes en Acció, Maria Garcia, ha destacat que el pla municipal no canviarà el model de mobilitat a la ciutat, fet que comporta un dispendi en un context de crisi i no implicarà una reducció en les emissions de gasos contaminants.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés