Publicat 21/03/2025 15:38

Comencen les obres de restauració vegetal del Laberint d'Horta de Barcelona

El Laberint d'Horta abans de les obres de restauració
AJUNTAMENT DE BARCELONA

BARCELONA 21 març (EUROPA PRESS) -

L'Ajuntament de Barcelona ha començat les obres de restauració vegetal del parc del Laberint d'Horta que replantarà tots els xiprers i en recuperarà el recorregut original.

La renovació és la primera des del 1994 i abasta 1,5 quilòmetres de camins on preveu plantar 2.211 nous exemplars de xiprers, segons ha informat l'Ajuntament de Barcelona aquest divendres en un comunicat.

A més, l'actuació inclou la implementació d'un sistema de reg per degoteig i un de drenatge del sòl, la recol·locació dels parterres i les rajoles dels camins i la reconstrucció de la subestructura de fusta de l'illa central.

Les obres duraran 12 mesos en els quals només es tancarà el laberint, però el parc continuarà obert i el laberint necessitarà uns mesos més de tancament per a l'arrelament dels xiprers.

L'actuació està finançada parcialment pels fons europeus Next Generation amb 1,32 milions d'euros i està inclosa en el Pla de Sostenibilitat Turística en Destinacions a Barcelona.