Actualitzat 28/01/2015 10:07

Com fer un bon perfil a LinkedIn

The logo for LinkedIn Corporation, a social networking networking website for pe
ROBERT GALBRAITH / REUTERS

MADRID, 27 Gen (EUROPA PRESS)

Si encara no t'has creat un perfil en LinkedIn o ho tens però no estàs segur de les passes que has seguit, aquí tens alguns consells que faran que la teva pàgina sigui competitiva i que els reclutadores et trobin al més ràpid possible.

1. CUIDA EL TÍTOL DEL TEU PERFIL. Pensa en quines són les ofertes a les quals t'agradaria aplicar o posa't al lloc d'un reclutador que utilitza LinkedIn per buscar futurs treballadors. En el títol del teu perfil detalla amb exactitud els teus estudis i inclou les paraules clau dels llocs de treball als quals pretens arribar per tenir més possibilitats que et localitzin.

Per exemple: si jo escric "Llicenciat en Periodisme" però tinc altres títols addicionals com, per exemple, "Expert en SEO" i "Dissenyador de pàgines web", el correcte és escriure: "Llicenciat en Periodisme/Expert en SEU/Dissenyador de pàgines web". Tot i que sembli que estàs escrivint massa, el fet cert és que estàs augmentant notablement les possibilitats que el reclutador et trobi entre milers de persones.

2. POSA LES TEVES DADES DE CONTACTE BEN VISIBLES. T'imagines que hi ha un reclutador interessat en tu i no et truca perquè no troba el teu correu electrònic o el teu telèfon? La informació de contacte ha d'estar en un lloc molt visible, no facis a ningú tornar-se boig buscant. No descuidis una cosa tan necessària.

3. ELEGEIX BÉ LA TEVA FOTO DE PERFIL. Tingues molta cura de la foto que inclous en el teu perfil. Ha de ser professional, res de fotos de vacances amb la família. Cuida també la resolució, que se't distingeixi perfectament. Tingues en compte que la teva imatge ha de transmetre el que l'empresa demana als seus treballadors. Per exemple, si la teva intenció és entrar a treballar en un buffete d'advocats, puja una foto que transmeti serietat i compromís.

4. INCLOU PARAULES CLAU EN LA TEVA EXPERIÈNCIA LABORAL: Igual que parlàvem de la importància de les paraules clau en el títol del teu perfil, continua utilitzant-les en tot el procés. En la teva experiència laboral torna a incloure totes les paraules que buscaria algú que vol reclutar a una persona amb la teva experiència. En el meu cas: SEO, Pàgines Web, Periodisme, Comunicació, etc. A més, sigues intel·ligent i afegeix totes les eines que coneixes: programes d'edició de fotos, de vídeo, Addwords, etc.

5. T'HAS DE VENDRE: Has de pensar a convèncer a qui està a l'altra banda de la pantalla que tu ets la persona més indicada per al lloc de treball. Afegeix una descripció de tu mateix, com et defineixes, què pots aportar, quins són els teus cualides, etc.

6. AFEGEIX PROVES: Com ho sents, no hi ha res millor que adjuntar vídeos, documents, etc. És la millor forma d'acreditar que tot el que estàs explicant que saps fer o tota l'experiència que dius tenir no és una completa mentida. Són molts els que menteixen en els perfils i els reclutadors ho saben.

7. COMPLETA EL TEU PERFIL AL 100%. No deixis el teu perfil a mitges. Has de farcir totes les seccions, i sigues molt curós perquè una persona que no acaba el seu perfil en LinkedIn fa la sensació de ser algú amb falta de compromís. L'empresa pensarà que si has deixat inacabat el teu perfil, deixaràs igualment sense acabar les teves obligacions. No et contractaran.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés