Publicat 18/02/2015 15:46

Colau espera que la L9 de Metro no s'acabi privatitzant

Ada Colau (Guanyem Barcelona)
EUROPA PRESS

Recorda que la gent ja ha pagat altres inversions privades com autopistes i bancs

BARCELONA, 18 febr. (EUROPA PRESS) -

La líder de Barcelona en Comú per a les eleccions municipals, Ada Colau, ha confiat aquest dimecres que la L9 de Metro no s'acabi privatitzant, perquè les privatitzacions "acaben sortint més cares, ja que les empreses acaben demanant crèdits que acaben pagant els ciutadans".

Després de preguntar-li en roda de premsa, ha advertit que "la inversió que les empreses haurien de fer no la farien posant-lo de la seva butxaca, sinó que s'endeutarien, i aquest deute generaria uns interessos enormes que revertirien en les tarifes i acabaria pagant la ciutadania".

A més, ha recordat: "Si per casualitat acabessin en fallida,com ha passat ja amb les autopistes i amb les entitats financeres, ho acabaríem pagant tots fins a dues i tres vegades", en al·lusió implícita a les autopistes radials de la Comunitat de Madrid.

Per a Colau, la proposta de privatització dels drets bàsics, com la mobilitat, és "la política general de CiU que ja s'ha demostrat com un fracàs absolut i rotund", i ha citat altres casos, com l'aigua, els subministraments i l'habitatge.

"Deixar en mans d'interessos mercantilistes, de grans lobbies, el que són drets bàsics no funciona perquè s'anteposen els interessos de multinacionals i empreses a l'interès general", ha advertit.

Per això, ha proposat auditar tot el procés que ha viscut la L9, obra en la qual s'han obert forats a la ciutat que s'han hagut de tornar a tapar --ha destacat--, pel que veu "indicis de gestió dolenta i de ser un altre cas com la bombolla immobiliària", i ha afegit que haurien d'exigir-se responsabilitats segons el resultat de l'auditoria.

També ha lamentat el concepte pel qual es vol impulsar aquesta línia, que, segons la seva opinió, no prioritza la demanda històrica d'un barri (La Marina-Zona Franca) aïllat de la resta de la ciutat, mentre només es parla de "prioritzar els negocis i la Fira", estudiant com fer arribar la via a l'Aeroport, que ha recordat que ja té un tren i un autobús.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés