Publicat 23/10/2017 15:39

Colau diu que Catalunya requereix "una resposta política i no una intervenció autoritària"

Considera una "ofensa" que Dastis negui brutalitat policial i apunti a notícies falses

L'alcaldessa  Ada Colau en el ple de Barcelona (Arxiu)
Europa Press

BARCELONA, 23 oct. (EUROPA PRESS) -

L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha advertit aquest dilluns que la situació política a Catalunya requereix "una resposta política i no una intervenció autoritària de les seves institucions", en referència a l'article 155, i ha insistit a advocar pel diàleg, pel qual també aposten alcaldes de la resta del món, segons ella.

Quan ha estat preguntada a París per l'afirmació del ministre Alfonso Dastis que es van difondre notícies falses l'1-O i que no va haver-hi brutalitat policial, ha dit que és una "ofensa" pels qui van viure l'actuació i per als periodistes que van seguir la votació.

Ha dit que aquestes declaracions de Dastis a la BBC aquest diumenge són preocupants i generen perplexitat, ja que "causa enrogiment que un ministre negui uns fets evidents dels quals van ser testimonis no només més de dos milions de ciutadans, als quals està dient mentiders, sinó també a periodistes neutrals".

Colau ha insistit a fer una crida al diàleg i a "treure les amenaces de damunt de la taula", descartar una declaració unilateral que complicaria la situació i també l'aplicació de l'article 155 i advocant per un diàleg en què les dues parts renunciïn a les seves mesures més extremes.

POSICIONAMENT D'ALCALDES

Ha assegurat que els alcaldes amb els quals ha abordat l'assumpte a París, tant d'Europa com d'altres llocs, han coincidit a advocar pel diàleg, a mostrar-se impressionats per l'actuació policial l'1-O i a rebutjar l'unilateralitat per declarar la independència però també una "resposta autoritària que amenaci institucions catalanes".

"Tothom entén que és una mesura d'excepcionalitat democràtica que d'alguna manera ens afecta a tots. No és un problema català, és una qüestió d'Espanya i d'Europa", ha advertit Colau, que ha avisat que el fet de poder intervenir institucions democràtiques escollides per la ciutadania ha de fer reflexionar tothom.

Ha garantit que treballarà activament perquè no s'apliqui el 155, perquè només complicaria la situació perquè afegeix més llenya al foc, segons ella: "No crec en cap cas que el 155 sigui una solució".

CATALUNYA COM A NACIÓ

En diverses missatges a Twitter recollits per Europa Press, Colau ha recordat els 40 anys de la volta de l'exili de l'expresident de la Generalitat Josep Tarradellas, i ha defensat: "Avui com ahir, diàleg, defensa de l'autogovern i reconeixement de Catalunya com a nació".

Colau s'ha reunit amb els alcaldes durant la reunió anual de la xarxa de ciutats pel clima C40, en la qual han acordat que tots els vehicles i autobusos que aquestes ciutats comprin a partir del 2025 siguin de zero emissions, i que també ho siguin les seves zones centrals des del 2030.

Ha destacat que aquestes mesures se sumen a d'altres que ja impulsa l'Ajuntament, com augmentar zones verdes, ampliar carrils bici, les 'superilles' per "recuperar els carrers per a la gent" i les restriccions dels vehicles que més contaminen en episodis de contaminació, ha explicat en roda de premsa al costat d'altres alcaldes.

Contingut patrocinat