Actualitzat 10/07/2018 11:33

Colau demana a Marlaska allargar el termini perquè els afectats de l'atemptat d'agost sol·licitin ajudes

L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau.
EUROPA PRESS

BARCELONA 10 jul. (EUROPA PRESS) -

L'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha demanat per carta al ministre d'Interior, Fernando Grande-Marlaska, allargar el termini perquè els afectats per l'atemptat del 17 d'agost puguin sol·licitar les ajudes establertes per a les víctimes del terrorisme, que acaba quan es compleix un any de l'atac.

En la carta, consultada aquest dimarts per Europa Press, Colau assegura que diversos afectats han expressat a l'Ajuntament la seva preocupació per no fer els tràmits a temps, i que ella li trasllada la petició de les víctimes d'ampliar el termini de sol·licitud, "a fi que totes elles puguin exercir plenament els seus drets".

L'alcaldessa es mostra convençuda que el ministre convindrà amb ella en què les administracions han de fer tots els esforços per atendre i acompanyar de la millor manera possible les víctimes i les seves famílies, per ajudar-les a "superar les greus seqüeles d'aquella tragèdia", i li expressa la seva esperança perquè atengui aquesta demanda.

Destaca que des de l'Ajuntament s'han reunit amb moltes de les víctimes i han constatat que la majoria desconeixen els detalls del procés o bé "topen amb dificultats burocràtiques per seguir els procediments establerts", per la qual cosa el consistori ha impulsat un servei de suport assistencial, jurídic i legal per als afectats.

"Malgrat aquests esforços i atesa la proximitat de la data límit per formalitzar les sol·licituds, nombroses persones podrien quedar-ne excloses a causa de la complexitat del procés o per manca d'informació, segons l'alcaldessa, que lamenta que ja va passar amb víctimes de l'atemptat d'Hipercor 30 anys enrere.

L'alcaldessa assegura que moltes de les víctimes han manifestat a l'Ajuntament la seva preocupació per no arribar-hi a temps i han expressat "la necessitat d'allargar el termini administratiu per facilitar-los l'accés a les ajudes que els corresponen".

Colau va anunciar a finals de juny una aportació de l'Ajuntament de 80.000 euros a l'associació Unitat Atenció i Valoració d'Afectats per Terrorisme (Uavat) per defensar i oferir informació jurídica a tots els afectats per l'atemptat, amb un telèfon gratuït per localitzar-ne el nombre més gran possible.

Contingut patrocinat