Publicat 24/01/2016 11:08CET

Ciutat Vella treballa en un pla de mobilitat específic per al districte

Serà "especialment restrictiu" amb 'segways' i altres 'widgets'

BARCELONA, 24 gen. (EUROPA PRESS) -

El districte barceloní de Ciutat Vella començarà aquesta primavera la redacció d'un pla de mobilitat específic per al districte, que preveu fer un diagnòstic de la situació i planificar actuacions de millora, han informat a Europa Press fonts municipals.

El pla, en què participaran els serveis tècnics tant del districte com de l'àrea de Mobilitat, tindrà en compte les vies que són essencials en àmbit de barri, de districte i també de ciutat.

La voluntat del Govern d'Ada Colau és abordar la mobilitat de tot el districte, ja que fins ara hi ha estudis parcials, i la seva intenció és que inclogui estudis de la mobilitat de tots els agents, entre els quals hi ha vianants, vehicle privat, transport públic i bicicleta.

Les mateixes fonts han destacat que el pla ha d'incloure les opinions dels veïns que s'han recollit en els consells de barri i a través del procés del debat sobre el Programa d'Actuació del Districte (PAD).

'SEGWAYS' I ALTRES 'WIDGETS'

Sobre l'ús de 'segways', 'trixis' i altres 'widgets', han recordat que s'estan abordant en àmbit de ciutat per "regular i posar en ordre la circulació d'aquests tipus de 'widgets' per garantir la correcta convivència tant amb vianants i bicicletes com amb la resta de mitjans de transport".

Amb aquest objectiu, l'Ajuntament està portant a terme un estudi sobre totes les tipologies de 'widgets' que circulen a la ciutat per tenir una anàlisi completa del fenomen i un punt de partida per avaluar les polítiques que es poden aplicar en aquest àmbit.

Les mateixes fonts han destacat que al districte, tal com s'ha informat als propietaris de les botigues d'aquest tipus de vehicles, "s'haurà de ser especialment restrictiu, a causa dels problemes d'espai públic que generen".

"Tothom ha de poder-se desplaçar amb seguretat i tranquil·litat pels carrers de Barcelona. Cada bici, cotxe o 'widget' elèctric ha de tenir clar de quina manera s'ha de circular", han assenyalat.

CÀRREGA I DESCÀRREGA

El pla de mobilitat analitzarà també el sistema de càrrega i descàrrega, que genera "queixes i inconvenients" als comerciants a causa de la trama urbana del districte, per la qual cosa el pla preveurà millorar el sistema actual.

El desembre del 2013 es va posar en marxa al barri de Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera una prova pilot de microdistribució, que va apostar perquè els proveïdors descarreguessin la mercaderia fora del barri i distribuir-la després amb tricicles elèctrics.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés