Actualitzat 01/06/2013 16:54

Rajoy obre la porta a pactes amb el PSOE si no impliquen tornar a les polítiques de Zapatero

Pte.Mariano Rajoy, Josep Piqué (pte.Círculo de Economía)
EUROPA PRESS

SITGES (BARCELONA), 1 (EUROPA PRESS)

El president del Govern, Mariano Rajoy, ha obert la porta aquest dissabte a arribar a grans pactes amb el PSOE en algunes reformes estructurals que necessita Espanya, tot i que ha advertit que aquests acords no poden implicar un retorn a les polítiques de l'anterior Executiu socialista.

"El que no es pot fer és una política econòmica semblant a la dels últims anys perquè això ens ha portat a aquesta situació", ha avisat en la XXIX Reunió del Cercle d'Economia, patrocinada per Indra, La Caixa i KPMG i que se celebra des de dijous a Sitges.

Tot i que ha explicat que manté bona relació amb el secretari general del PSOE, Alfredo Pérez Rubalcaba, ha remarcat que els acords no poden implicar tornar a la legislació laboral anterior o abandonar la lluita per la contenció del dèficit.

Ha reconegut que és difícil arribar a acords, sobretot en els aspectes que impliquen decisions difícils, però ha apostat per buscar el consens en les grans reformes estructurals, entre les quals situa la llei de transparència, la reforma de les pensions i la reforma del sector energètic per fer front al dèficit tarifari.

Tot i que s'ha mostrat favorable als pactes, "com qualsevol persona raonable i sensata", Rajoy ha remarcat que en democràcia cal també que el Govern impulsi les mesures que considera necessàries fins i tot a vegades sense el suport de la resta de partits.

També inclou, entre els aspectes sobre els quals poder arribar a acords, l'aposta perquè hi hagi més integració europea, un aspecte que considera fonamental ja que les decisions europees afecten l'Estat.

Precisament, el mateix Rubalcaba va reclamar aquest divendres en el mateix fòrum que el Govern i el PSOE puguin arribar a grans acords que permetin generar "confiança i cohesió" en un context com l'actual.

Contingut patrocinat