Publicat 10/01/2018 21:23

Catalunya va rebre 19,1 milions de turistes estrangers el 2017, un 5,5% més segons la Generalitat

Turistes davant la Sagrada Família
EUROPA PRESS

La despesa va arribar als 19.050 milions d'euros, un 9,1% més

BARCELONA, 10 gen. (EUROPA PRESS) -

Catalunya va rebre 19,1 milions de turistes estrangers el 2017, una dada que suposa un increment del 5,5% respecte a l'any anterior, y que han generat una despesa de 19.050,5 milions d'euros, un 9,1% més que el 2016.

Segons ha informat la Conselleria d'Empresa i Coneixement de la Generalitat aquest dimecres en un comunicat, la despesa mitjana diaria dels visitants internacionals es va situar en 168,1 euros, la qual cosa representa un augment del 3,5% en comparació amb l'any anterior.

Ha indicat que són càlculs elaborats per la Generalitat a partir de les dades de l'Institut Nacional d'Estadística (INE) fins a novembre i amb les dades de desembre estimats aplicant a cada xifra el descens més elevat en l'últim trimestre de l'any de cada paràmetre.

El director general de Turisme de la Generalitat, Octavi Bono, ha destacat que s'han incrementat més els ingressos que el nombre de turistes, la qual cosa indica que s'està consolidant un model turístic de Catalunya "més sostenible i competitiu".

Pel que fa a la procedència, destaquen els augments dels turistes dels Estats Units (27,9%) i de Rússia (22,7%), un mercat ja plenament recuperat, així com els Països Nòrdics (7,3%), Països Baixos (6%) i el Regne Unit (4,9%).

França es manté com a primer mercat emissor, amb 4,5 milions de turistes, un 0,4% menys respecte a 2016, i li segueixen el Regne Unit amb 2,2 milions, Alemanya amb 1,6 milions, Itàlia amb 1,2 milions i Estats units amb 1,1 milions.

En referència a la despesa, destaca l'increment del realitzat pels turistes procedents dels Estats Units (32,4%), Països Baixos (23,4%), Rússia (11%), Països Nòrdics (7,6%) i Alemanya (6,6%).

En aquest cas també és França el país emissor que acumula una major despesa, amb 2.396 milions (+2,5%), seguit del Regne Unit amb 1.665,6 milions (+1,5%), Alemanya amb 1.253,1 milions (+6,6%), i Itàlia amb 726,4 milions (-4,6%, sent l'únic país dels deu principals que registra una caiguda).

PERNOCTACIÓN

Segons les dades de la Direcció Deneral de Turisme, les pernoctación en establiments reglats hotelers i extrahotelers de Catalunya es van situar el 2017 en gairebé 83 milions, un 4% més que en 2016.

Els visitants estrangers van realitzar 54,67 milions de pernoctación, un 4,7% més; els catalans, 18 milions (+3,2%), i els procedents de la resta d'Espanya, 9,5 milions (+1,4%).

BAIXADA DEL TURISME

Bono ha admès que s'ha detectat una ralentització de l'activitat turística a l'últim trimestre a Catalunya, però ha assegurat que s'està atenuant "mes a mes", alhora que ha destacat que, malgrat aquesta baixada, s'ha tancat un any que ha considerat excel·lent.

Ha detallat que el descens s'ha notat més a Barcelona que en la resta de Catalunya, i ha tingut més incidència en el sector del turisme de negocis que en el vacacional, encara que ha subratllat que "en cap cas amb percentatges del 15% o el 20%", com calcula l'Organització Mundial del Turisme (OMT).

Contingut patrocinat