Publicat 11/01/2019 16:42

Una campanya de Barcelona rebutja les actituds masclistes al Metro

Les regidores de Barcelona Mercedes Vidal i Laura Pérez
Europa Press

El 21% de les agressions masclistes en espais públics són als mitjans de transport

BARCELONA, 11 gen. (EUROPA PRESS) -

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i l'Ajuntament han impulsat una campanya per rebutjar els comportaments masclistes al Metro, perqu els mitjans de transport públic són el lloc en qu es produeixen més habitualment aquestes agressions a l'espai públic, han explicat aquest divendres les regidores Mercedes Vidal i Laura Pérez.

En roda de premsa, han detallat que el 21% de les agressions que es produeixen a l'espai públic de la capital catalana es registren als transports públics --una de cada cinc--, segons va revelar l'Enquesta de Violncia Masclista del 2016, impulsada per la Regidoria de Pérez, de l'rea de Feminismes i LGTBI.

L'edil ha ressaltat que les agressions masclistes al transport públic solen consistir en tocaments, fregaments i exhibicionisme, entre d'altres --en altres llocs de l'espai públic comporten més sovint agressivitat i violncia--, i ha lamentat que el nivell de denúncies davant de casos d'agressions lleus és molt baix.

'VOLEM VIATJAR TRANQUILLES'

La campanya llana el missatge 'Volem viatjar tranquilles. Al TMB no hi ha lloc per al masclisme', que transmet el personatge de la campanya de 'Viatja amb Karma' --que desenvolupa TMB des del 2017--, i es distribuir mitjanant diversos panells, megafonia i vídeos al Metro i autobusos, entre altres suports.

En ser preguntades per si la campanya informa sobre qu s'ha de fer davant d'una agressió, han assenyalat que l'objectiu del missatge és sensibilitzar i que abordaran en una taula si és necessari generar canals específics per alertar d'aquests comportaments i si es requereixen eines de resposta com un protocol o un telfon, ha assenyalat Pérez.

RESPOSTA DAVANT D'AGRESSIONS

Vidal ha ressaltat que el Metro disposa de personal de seguretat per atendre qualsevol incident, i ha remarcat que estudiaran quina és la millor manera de canalitzar la resposta i si habiliten eines específiques, després de la qual cosa ha posat en valor que aquesta campanya és la primera de rebuig institucional cap a comportaments masclistes al transport públic.

"És important que es visibilitzi la necessitat d'actuar, de fer una queixa, davant d'aquest tipus de comportaments, i fins ara mai no s'havia llanat cap missatge al Metre que tenim dret a viatjar tranquilles", ha assenyalat la també presidenta de TMB, que ha dit que fins al moment ningú no animava les dones a qu no callessin davant d'aquestes actituds.

Pérez ha destacat que el missatge també va adreat als agressors, i transmet que aquest rebuig no ve només de les dones, sinó que és també un rebuig institucional, i Vidal ha afegit: "Necessitem alar la veu des de les institucions cap a aquest tipus de comportaments".

Han recordat que, dins de la campanya 'Viatja amb Karma', es van difondre el 2017 diversos missatges contra el 'manspreading' --l'ocupació excessiva dels seients habitualment per part d'homes que obren les cames--, entre altres comportaments de convivncia al transport públic.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés