Publicat 12/08/2020 12:12

El CAC recorda a influencers la senyalització publicitria després de la decisió de Corea del Sud

Roger Loppacher, president del CAC (arxiu)
EUROPA PRESS - Archivo

En breu presentar un informe sobre aquestes prctiques a Tik Tok

BARCELONA, 12 ago. (EUROPA PRESS) -

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC) ha recordat la necessitat que les plataformes d'intercanvi de vídeos, com YouTube, i els seus influencers senyalitzin i identifiquin la publicitat, després de la decisió de Corea del Sud de sancionar a partir de setembre a influencers que facin publicitat encoberta.

"Creiem que qualsevol publicitat ha d'anar identificada i senyalitzada perqu els consumidors o els usuaris puguin identificar que all és publicitat", han explicat a Europa Press fonts del consell audiovisual.

Aquestes fonts han apellat a una qüestió de "transparncia", i han assenyalat que cal diferenciar els espais publicitaris tal com fan la televisió i la rdio, davant les quals representaria un desavantatge competitiu no senyalitzar.

Aquestes fonts han avanat que el CAC est ara analitzant altres plataformes com Tik Tok, i "en breu" presentar un informe sobre aquest assumpte.

VA REPORTAR 59 VÍDEOS DE YOUTUBE AL DESEMBRE

Ha recordat que el desembre passat, el CAC va reportar a YouTube 59 vídeos de 'youtubers' amb 42,8 milions de visualitzacions, que feien publicitat encoberta dirigida a nens i adolescents.

El CAC va instar YouTube a "informar clarament" als usuaris quan els programes o els vídeos generats pels usuaris continguin comunicacions comercials, com preveu la directiva europea, i ho va posar en coneixement de l'Agncia Catalana de Consum (ACC).




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés