Actualitzat 22/05/2018 18:56

Bosch (ERC) sobre Colau: "Va saber guanyar les eleccions però no ha sabut governar"

Alfred Bosch, ERC
EUROPA PRESS

Rebutja reprovar opinions de Torra: "No s'ha de condemnar un passat creatiu i literari"

BARCELONA, 22 maig (EUROPA PRESS) -

El líder d'ERC a l'Ajuntament de Barcelona, Alfred Bosch, ha asseverat aquest dimarts que l'alcaldessa, Ada Colau, "va saber guanyar les eleccions però no ha sabut governar", després d'arribar a l'Alcaldia amb un projecte d'il·lusió i esperança que s'ha instal·lat en el descoratjament, segons ell.

Preguntat en roda de premsa pels tres anys de mandat de Colau, ha dit que la primera edil va guanyar les eleccions amb promeses que se sabia que no es complirien al 100%, però "no només no s'han complert, sinó que en alguns casos hi ha hagut una regressió", com en habitatge i desigualtats de renda, ha dit.

Sobre la possibilitat d'aconseguir acords en aquest últim any de mandat, ha dit que el Govern municipal no és creïble i que el que no ha fet en tres anys difícilment ho farà en un: "La legislatura entenem que ha anat com més va pitjor, entenem que cada vegada és més complicat".

SEGURETAT AL METRO

Bosch ha exigit mesures urgents davant actes incívicos al Metro, com els ocorreguts la matinada d'aquest dimarts a l'estació de Diagonal, en què un grup de tres grafiters pintava l'exterior d'un vagó "amb total impunitat" mentre la conductora roman a l'interior, com es veu en un vídeo que han enviat a ERC.

Ha assegurat que els treballadors del Metro reclamen des de fa temps mesures contra aquest tipus d'accions i que se senten desprotegits: "Demanen seguretat perquè en alguna ocasió hi ha hagut actituds de confrontació" i inseguretat, com un atac amb pedres a un comboi a principis de maig.

PLE MUNICIPAL

Preguntat per propostes al ple del divendres per reprovar opinions del president de la Generalitat, Quim Torra, Bosch ha replicat: "No s'ha de condemnar un passat creatiu i literari", sinó haver arribat a una situació en què no s'ha pogut investir el president que volia inicialment la majoria del Parlament, ha dit.

"Estem esperant que PP, Cs i PSC condemnin la repressió de l'Estat i la seva col·laboració amb la justícia per impedir que qui té majoria pugui ser escollit", una mica més greu que el que proposen condemnar els grups municipals de PP i PSC en el ple del divendres, segons el dirigent republicà.

Bosch ha avançat que el seu grup demanaran al ple municipal que l'Ajuntament ofereixi assessorament legal a barcelonins que vulguin investigar sobre familiars que podrien estar enterrats en fosses comunes del Valle de los Caídos i vulguin iniciar gestions per exhumar els cadàvers.

A més, el seu grup defensarà una proposta per promoure una competició alternativa a la Barcelona World Race --que havia de celebrar-se l'any que ve però finalment no es farà-- perquè la ciutat "no deixi de ser un hub nàutic", i preguntarà sobre la preservació del recinte industrial de Can Ricart.

També promourà una declaració institucional perquè es respecti la universalitat de l'atenció sanitària a Catalunya, que ha dit que està amenaçada per accions del Govern central: "Creiem que la societat catalana i els seus representants van per davant del que està fent el Govern espanyol", al que ha demanat no dificultar l'assumpte.

Contingut patrocinat