DESCONNECTA, 19
El Black Friday o divendres negre és, per si algú a hores d'ara no se n'ha assabentat, la data marcada al calendari de molts consumidors per inaugurar les compres nadalenques aprofitant les rebaixes i els grans descomptes que fan moltes botigues i grans magatzems.
Se celebra l'endemà d'Acció de Gràcies, és a dir, l'endemà del quart dijous del mes de novembre i, tot i que és més comú veure les llargues cues i les disputes pels articles a països com els Estats Units i el Canadà, a poc a poc aquest costum s'ha anat estenent a la resta de països, entre els quals hi ha Espanya.
A Espanya, les llargues cues, les botigues desordenades i les disputes dels consumidors per emportar-se l'últim article són escenes més típiques del començament de les rebaixes dels comerços que, normalment, solen començar després de Reis, que del Black Friday.
Si bé és cert que el Black Friday aplicat al comerç de peu encara no està tan arrelat al nostre país com als Estats Units --on el 2013 es van arribar a gastar més de 57 milions d'euros-- l'interès generat per aquest dia deixa obert que en un futur --potser no gaire llunyà-- el comerç a Espanya sigui testimoni d'imatges tan boges com les que les càmeres han recollit durant aquests anys a països on el Black Friday és la definició del furor i el consumisme.