Publicat 16/03/2018 15:46

BComú exigeix "justícia" per a l'edil i defensora de Drets Humans brasilera assassinada

Ada Colau, alcaldessa de Barcelona
Europa Press - Arxiu

BARCELONA 16 març (EUROPA PRESS) -

BComú ha exigit aquest divendres "justícia" per a la regidora i defensora dels Drets Humans brasilera assassinada, Marielle Franco, la mort de la qual és una tragèdia per a Rio de Janeiro i el moviment global de transformació pacífica, segons el portaveu de la formació Enric Bárcena.

Bárcena ha ressaltat en un comunicat que "Marielle era municipalista, activista i defensora dels drets de la gent invisibilitzada", i BComú ha sostingut que el seu assassinat forma part d'un augment de la violència política i un procés de degradació de l'Estat de dret al Brasil.

Ha destacat que Franco --l'única dona negra entre els 51 regidors de Rio-- havia criticat la militarització de les favelas per part del Govern brasiler, i ha fet una crida perquè la seva tasca de fiscalització de l'actuació de les forces armades no es detingui.

L'alcaldessa de Barcelona i dirigent d'BComú, Ada Colau, va exigir aquest dijous a Twitter aclarir l'assassinat i jutjar els seus responsables, i va titllar d'horrible la mort de Franco, "dona negra, feminista i defensora dels Drets Humans".

BComú ha destacat que dona suport a la concentració convocada per les 17.00 hores d'aquest divendres a la plaça Sant Jaume de la capital catalana pel col·lectiu 'Amics de la Democràcia, Comitê Internacional pela Anulação do Impeachment'.

Franco va morir la nit del dimecres quan va ser tirotejada quan tornava amb cotxe d'un acte polític per alertar d'excessos policials en les favelas, en un atac en el qual també va morir el conductor del vehicle i va quedar ferida l'assessora que l'acompanyava.

Contingut patrocinat