Insisteix en no allargar el final de curs per no retardar l'inici del proper
BARCELONA, 1 abr. (EUROPA PRESS) -
El conseller d'Educació de la Generalitat, Josep Bargalló, ha assegurat aquest dimecres que s'hauran de treballar "aspectes emocionals" en tots els nivells el dia de la tornada a les aules, després del confinament per la pandmia del nou coronavirus.
En declaracions a Rdio 4 recollides per Europa Press, ha explicat que el departament ja treballa en "cpsules formatives" per al professorat per poder treballar emocionalment amb l'alumnat quan torni a les classes presencials.
Així mateix, ha explicat que també estan treballant amb gent que ha tingut experincies semblants, amb altres tipus de confinament o pandmies, que han significat un dolor collectiu i personal, i ha recordat que tornaran a classe alumnes que han sofert prdues en el seu entorn.
El titular d'Educació ha dit tenir "l'esperana" que una part de la tercera avaluació es far de forma presencial, i que no preveu que no es puguin obrir les escoles a cap moment del trimestre, i ha explicat que el 14 d'abril es tindran més dades per donar instruccions als centres.
No obstant aix, durant l'inici del trimestre, que probablement ser no presencial, ha subratllat que no es pot renunciar al fet que els alumnes perdin els hbits d'estudi, sent a tot moment conscient de les "limitacions" de cadascun d'ells.
Ha dit que aquestes activitats no poden replicar l'horari escolar ni ser un xat permanent, sinó que es proposar projectes per al desenvolupament de competncies, tenint clar que no pot "restar" en la seva qualificació i ha de tenir en compte la situació de cada alumne.
IDENTIFICAR ALUMNAT
Bargalló ha explicat que el departament est identificant i quantificant els alumnes amb major dificultat d'accedir a la via telemtica per prendre decisions i fer-los arribar eines, i ha afirmat que treballen amb empreses per a proporcionar-los targetes SIM, mbils i ordinadors.
El conseller ha demanat prendre conscincia que no és un curs normal, per la qual cosa el tercer trimestre tampoc tindr una avaluació normal, i ha tornat a descartar que el curs s'allargui ja que aix provocaria que el següent es retardés, amb la conseqüncia de dos cursos "anormals".
Ha explicat que els dos grups d'alumnes amb un títol a treure, segon de Batxillerat i l'últim curs dels graus formatius de FP, ha dit dels primers que la Selectivitat augmentar l'opcionalitat per evitar haver de contestar temes que no hagi treballat i sobre les prctiques de FP s'allargar la possibilitat de fer-les al juny o juliol o canviar-les per un mdul de projecte.