Actualitzat 02/09/2021 16:02 CET

Barcelona vol un model d'autopistes amb pagament per ús després de la fi de peatges

Arxiu - Aixecament de barreres al peatge de l'AP-7 a la Roca del Vallès
EUROPA PRESS

Janet Sanz sosté que incentivarà l'ús del transport públic

BARCELONA, 2 set. (EUROPA PRESS) -

La tinent d'alcalde d'Ecologia, Urbanisme, Infrastructures i Mobilitat de Barcelona, Janet Sanz, ha apostat aquest dijous per implementar un model d'autopistes que incorpori el pagament per ús i incentivar, així, que s'opti pel transport públic.

Ho ha dit en una conferència de premsa quan li han preguntat pels peatges de l'AP-7, l'AP-2, la C-32 nord i la C-33, que han deixat de funcionar aquesta setmana després del final de la concessió a les empreses Invicat i Acesa, totes dues del grup Abertis.

En aquest sentit, Sanz ha celebrat, textualment, que s'acabi un model de gestió privada d'infraestructures públiques: "Davant la fi d'aquest model de gestió privada, el que necessitem és gestió pública", ha sostingut.

Sanz ha concretat que la Unió Europea (UE) marca un horitzó en què totes les vies d'alta capacitat --no tan sols autopistes, també autovies-- han de tenir una gestió pública que en desincentivi l'ús el 2024.

Respecte a la possibilitat d'incorporar un peatge urbà a la capital catalana, Sanz ha explicat que el consistori continua estudiant aquesta possibilitat però ha instat els executius català i central a treballar per tirar endavant aquesta proposta.

Contador

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés