Publicat 24/8/2020 14:06:24 +02:00CET

Barcelona va atendre a 13.091 joves de forma telemàtica durant l'estat d'alarma

BARCELONA, 24 ago. (EUROPA PRESS) -

Els serveis d'atenció als adolescents i joves de l'Ajuntament de Barcelona han realitzat 13.091 atencions telemàtiques durant l'estat d'alarma i fins al 30 de juny, 6.548 d'elles en format grupal 'online', enfront de les 6.523 consultes, peticions i atencions individuals.

En un comunicat aquest dilluns, el consistori ha detallat que, del conjunt de consultes i atencions, un total de 1.968 accions i respostes han estat relacionades directament amb la Covid-19.

"Des del principi de l'estat d'alarma, els serveis d'atenció als adolescents i joves han detectat la necessitat de continuar realitzant atenció, acompanyament i suport emocional i psicològic als adolescents i joves, així com a la seva família", ha destacat.

L'Ajuntament ha habilitat canals telemàtics per continuar aquest treball i donar resposta a les necessitats dels adolescents i joves a través de nous telèfons, via whatsapp i nous espais a la web i xarxes socials de l'àrea de Joventut.

El regidor d'Infància, Joventut, Persones Grans i Persones amb Discapacitat, Joan Ramon Riera, ha afirmat que el consistori ha de facilitar les eines necessàries perquè els usuaris "puguin viure la seva condició de joves amb la màxima plenitud".

ACTIVITATS GRATUÏTES

Amb motiu del coronavirus, aquest estiu s'han reforçat les activitats gratuïtes per a joves i adolescents, i s'han organitzat tallers 'online' a través de Twitter per ajudar a gestionar les emocions i facilitar informació pràctica sobre qüestions laborals i educatives.

Aquest mes de juliol s'han organitzat prop de 200 activitats, en les quals han participat prop de 1.500 persones, entre les quals destaquen les de dansa en diferents espais de la ciutat tots els dimecres a la tarda.

Contador