BARCELONA 1 abr. (EUROPA PRESS) -
L'Ajuntament de Barcelona té en marxa 53 projectes dedicats a l'ensenyament de llengües familiars d'origen divers, segons informa aquest dilluns en un comunicat.
L'Ajuntament ha elaborat l'estudi 'Diagnosi de l'ensenyament de llengües familiars a Barcelona' i ha observat que a la ciutat hi viuen persones de 184 pasos i que s'hi parlen més de 300 llengües, per només 80 d'aquestes són majoritries.
Entre les 53 iniciatives, algunes de les llengües més ensenyades són l'rab, l'urdú i el xins, a part d'altres d'hegemniques, com l'angls i el francs.
Els projectes es desenvolupen en el context escolar i en l'mbit comunitari i algunes d'aquestes iniciatives estan impulsades amb collaboracions de governs d'altres pasos.
Un exemple d'aquestes iniciatives és el projecte promogut pel Servei d'Interculturalitat del barri barceloní de Sant Andreu, que respon a les demandes de les famílies d'origen rab d'oferir classes extraescolars de la seva llengua natal als fills.