Publicat 02/07/2025 17:58

Barcelona renova la seva flota de busos accessibles per al servei de transport especial

La nova flota de busos accessibles
AYUNTAMIENTO DE BARCELONA

BARCELONA 2 jul. (EUROPA PRESS) -

L'Ajuntament de Barcelona ha renovat la seva flota d'autobusos accessibles per al servei de transport especial amb la incorporació de 33 vehicles, segons ha informat aquest dimecres en un comunicat.

El servei està destinat a facilitar el desplaçament de persones amb discapacitat i mobilitat reduïda a centres ocupacionals, centres d'atenció especialitzada i centres de dia.

Els microbusos, operats per Moventis TCC, cobreixen 72 rutes diàries (36 d'anada i 36 de tornada) i es poden adaptar a l'embarcament tant de persones en cadires de rodes com d'usuaris que ocupen una butaca ordinària.

El nou contracte, que preveu un increment de la flota amb 7 autobusos més si l'augment de la demanda ho requereix, va començar el febrer del 2025 amb una durada inicial de 7 anys, període en el qual l'Ajuntament preveu destinar 18 milions d'euros al servei.

El servei va registrar 400 usuaris durant l'any passat, la qual cosa suposa més de 78.000 viatges, i la renovació suposa l'increment de la flota disponible en 9 busos i permetrà augmentar en un 30% els trajectes i usuaris cada any.

El 10% de la població barcelonina té alguna discapacitat reconeguda i el 58% presenten una discapacitat física o motora.

Contador