BARCELONA 6 jul. (EUROPA PRESS) -
L'Ajuntament de Barcelona està estudiant la possibilitat d'obrir nous equipaments per donar resposta a l'arribada de migrants, però, per fer-ho demanarà la corresponsabilitat de les altres administracions competents, han explicat fonts municipals a Europa Press.
Entre aquests centres hi figuren un en el districte de Sant Martí i un altre en el de Sarrià-Sant Gervasi, han detallat les mateixes fonts després d'explicar-ho en una reunió tècnica amb participants en la Tancada de Migrants de la plaça de Gardunya.
Els tinents d'alcalde Laia Ortiz i Jaume Asens s'han reunit amb la delegada del Govern espanyol a Catalunya, Teresa Cunillera, per explicar les mesures de l'Ajuntament per acollir els migrants i refugiats, i li han exigit corresponsabilitzar-se en aquest acolliment, que és competència del Govern central.
Un dels membres del tancament de migrants ha criticat en declaracions els mitjans: "Si no hi ha diners per a aquests centres, per què sí n'hi ha per a exportacions i Centres d'Internament d'Estrangers?"
Durant la reunió, participants en el tancament han explicat a l'Ajuntament que han rebut persones arribades en autobusos des de la costa d'Andalusia, i el consistori s'ha ofert a atendre aquestes persones, especialment les més vulnerables, com dones, famílies amb menors i malalts.