Actualitzat 13/01/2021 16:53

Barcelona planteja que el casc i l'assegurança siguin obligatoris per als usuaris dels patinets

Un home amb bici i un jove amb patinet. Catalunya (Espanya), 10 de novembre del 2020.
David Zorrakino - Europa Press - Archivo

La Guàrdia Urbana engega un dispositiu per complir la normativa

BARCELONA, 13 gen. (EUROPA PRESS) -

La regidora de Mobilitat de Barcelona, Rosa Alarcón, preveu plantejar en el Pacte per la Mobilitat que l'ús del casc i l'assegurança siguin obligatoris per als usuaris dels vehicles de mobilitat personal (VMP), com els patinets elèctrics.

Així ho ha dit en una roda de premsa aquest dimecres al costat del tinent d'alcalde de Seguretat i Prevenció, Albert Batlle, i l'intendent major de la Guàrdia Urbana, Pedro Velázquez, per presentar un dispositiu per garantir que es compleixi la normativa de VMP.

"La meva posició és que cal casc i assegurança per qüestions de sinistralitat", ha expressat Alarcón, que ha apuntat que, si el Pacte per la Mobilitat ho accepta, la mesura podria trigar més d'un any a implentar-se.

Quan li han preguntat si aquesta petició s'estendrà als ciclistes urbans, la regidora ha dit que aquest és un debat en el qual, ara com ara, el Govern municipal no hi preveu entrar: "En relació amb les bicis hi ha un debat molt més fort", ha assegurat.

Pel que fa al concurs de 'sharing' de patinets elèctrics, que inicialment estava previst el 2020, Alarcón ha dit que preveuen consensuar un text amb el sector i que s'obri el concurs a començament d'aquest estiu.

COMPLIMENT DE LA NORMATIVA

A partir del 18 de gener, la Guàrdia Urbana reforçarà el dispositiu per garantir que els usuaris de VMP, especialment els patinets, circulen complint la normativa estatal, que va entrar en vigor el passat 2 de gener.

Quant a la normativa, la capital catalana haurà de reduir dels 30 als 25 quilòmetres per hora la velocitat màxima permesa als patinets per adaptar-se al reial decret i no podran circular per carrers de plataforma única per on no circulin vehicles.

A més, no podran portar seient, tret que estiguin dotats d'un sistema d'autobalanceig, i es manté la prohibició de circular per les voreres i altres zones de vianants.

Els més de mil agents que patrullen la ciutat controlaran que es compleixi la nova normativa, amb especial atenció en els punts de més circulació de VMP i entorns escolars, sense que crear una unitat específica.

MÉS MULTES

Velázquez ha explicat que el 2020 van augmentar un 29% les denúncies als VMP: el 2019 se'n van interposar 6.546 i l'any passat 8.492, la majoria per circulació de risc i per circular per llocs on no està permès.

"Hem de ser inflexibles amb determinades conductes", ha assegurat, i ha explicat que hi ha punts de la ciutat com la Rambla Catalunya on la vulneració de la normativa és habitual, i on es controlarà més.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés