Publicat 20/05/2019 19:40

Barcelona, de les ciutats més compromeses amb la mobilitat sostenible

Barcelona, de les ciutats més compromeses amb la mobilitat sostenible
GREENPEACE

Un informe de Greenpeace la situa tercera per darrere de Bilbao i el País Valenci

BARCELONA, 20 maig (EUROPA PRESS) -

Barcelona s'ha situat entre les ciutats més compromeses amb la mobilitat sostenible per la xarxa ciclista i l'augment de les zones per als vianants, segons el Rnquing de Mobilitat Urbana d'Espanya 2019 fet públic per Greenpeace aquest dilluns.

La capital catalana est reduint l'ús del cotxe en favor de maneres netes, després de diversos anys de polítiques en favor de la mobilitat per als vianants, una gran xarxa ciclista i la nova xarxa ortogonal d'autobús, segons ressalta l'organització després d'una anlisi de 12 ciutats.

El treball ha analitzat Albacete, Barcelona, Bilbao, Madrid, Mlaga, Múrcia, Palma, Pamplona, Santiago de Compostella, Sevilla, Valncia i Saragossa amb la finalitat d'avaluar el nivell de compromís dels seus ajuntaments pel que fa a plans de mobilitat, la seva oferta de transport públic, la seva xarxa de vies ciclistes, carrers per als vianants i nivell de contaminació i soroll, entre d'altres.

La capital catalana és la tercera ciutat millor valorada d'aquest ránking amb una puntuació de 6,5 sobre 10, només per darrere de Bilbao (6,9) i Valncia (6,6).

Aquestes tres ciutats destaquen per una aposta decidida per les maneres sostenibles, amb mesures de gran importncia que estan permetent reduir l'ús del cotxe i millorar la qualitat de vida de la seva ciutadania, segons l'organització ecologista.

En els darrers anys Barcelona ha experimentat canvis de gran importncia com l'extensió i millora de la xarxa de carrils bici o l'extensió d'una nova xarxa ortogonal d'autobusos.

També s'ha comenat la implantació del model de 'superpomes', una "actuació exemplar" destinada a canviar la relació de la ciutadania amb els seus carrers.

Malgrat les bones xifres, l'abús del cotxe continua afectant a l'habitabilitat de la ciutat amb nivells de soroll, contaminació i accidentalitat encara inacceptables.

ZONES DE BAIXES EMISSIONS

Mesurades com la zona de baixes emissions han contribut a mitigar els casos més greus, per encara es necessita reduir encara més l'espai al cotxe, especialment en aquelles avingudes que funcionen gairebé com a autopistes al centre de la ciutat per l'elevada velocitat i intensitat del trnsit.

Després de finalitzar l'horitzó temporal del Pla de Mobilitat Urbana (PMU) 2013-2018, Barcelona s'enfronta a la redacció del nou PMU amb algunes manques histriques, com l'unió del tramvia per la Diagonal, l'excessiva presncia de motos a les voreres i la difícil gestió de la mobilitat lligada al turisme.

PITJORS POSICIONS: ALBACETE I SANTIAGO

En l'altre extrem del rnquing, les pitjors posicions són per a Albacete (3,7) i Santiago (4,4), on, malgrat ser ciutats petites, s'abusa del cotxe per a trajectes curts, fcilment realitzables a peu o amb bicicleta.

Sevilla i Madrid obtenen una puntuació mitjana de 5,9 punts; la ciutat andalusa destaca pels seus bons índexs en els desplaaments a peu i amb bicicleta, mentre que Madrid ha presentat bones mesures com el Protocol Anticontaminació o 'Madrid Central'.

A continuació, hi és Zaragoza (5,5), Mlaga (5,2) i ja en susps Múrcia (4,8), Pamplona (4,6) i Palma (4,6), segons especifica la classificació.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés