Publicat 15/02/2019 16:10

Barcelona lamenta la prdua de 104 milions d'euros a l'rea social per la "caiguda" dels PGE

Laia Ortiz i Rosa Suñol
EUROPA PRESS

Amplia les "superilles socials" fins als 534 usuaris i 93 professionals

BARCELONA, 15 febr. (EUROPA PRESS) -

La tinent d'alcalde de Drets Socials de Barcelona, Laia Ortiz, ha lamentat aquest divendres que la "caiguda" dels Pressupostos Generals de l'Estat (PGE) ha suposat la prdua de 104 milions d'euros a l'rea social, la qual cosa ha qualificat de desolador.

En una roda de premsa, Ortiz també ha dit que, només en atenció domiciliria, els PGE recollien 41 milions d'euros per a Barcelona, una xifra amb qu es cobriria, per exemple, els 31 milions que suposa l'ampliació del Servei d'Ajuda a domicili (SAD), que ha augmentat en usuaris per l'envelliment de la població.

En aquest sentit, la regidora ha presentat l'ampliació de les proves pilot de les 'superilles socials' del SAD fins als 534 usuaris i els 93 professionals, la qual cosa suposa "duplicar" les persones ateses i els treballadors que proveeixen aquest servei.

Ha recordat que el SAD és el segon contracte més important de l'Ajuntament, perqu suposa una despesa de 84 milions d'euros anuals o prop de 4.000 persones contractades entre treballadors familiars i auxiliars de neteja, en un servei destinat a 24.000 persones l'any, amb una despesa mitjana per usuari de 4.275 euros.

Ortiz ha indicat que gran part del creixement exponencial del servei els darrers anys --que ha passat de 53 a 84 milions anuals entre el 2015 i el 2018, un 58% més-- est relacionat amb el desplegament gradual de la Llei de la Dependncia, perqu "gran part" dels usuaris del SD tenen reconegut algun grau de dependncia.

També ha destacat l'esfor municipal per agilitar l'elaboració dels Programes Individuals d'Atenció (PIA), que s'ha aconseguit reduir en un 37% en sis mesos, i ha dit que el dispositiu de refor, amb vocació de continutat, vol seguir reduint els 8.100 PIA que encara estan pendents.

VALORACIÓ DEL SERVEI

Els objectius dels projectes pilot del SAD, que es van posar en marxa a finals del 2017 a La Marina de Port, Vilapicina i la Torre Llobreta, Sant Antoni i el Poblenou tenien com a objectiu millorar la qualitat laboral de les treballadores i del servei, així com ajustar-se a les demandes dels usuaris.

La nova organització, amb diversos equips professionals específics adscrits a una zona geogrfica reduda en una o diverses illes d'edificis, suposa més personalització del servei i proximitat, a més d'incrementar la flexibilitat dels equips i augmentar el nombre d'hores de feina de les treballadores.

Un estudi independent elaborat per la Federació d'Acreditació del Desenvolupament Assistencial (FADA) presentat per la responsable d'aquest informe, Rosa Suñol, ha detallat que la satisfacció general obté notes "molt elevades", perqu en més del 75% dels casos se situen entre el 9 i el 10 de puntuació sobre 10.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés