Publicat 22/2/2019 16:13:18 +01:00CET

Barcelona inicia la regulació del 'sharing' amb una taxa de 71,51 euros per a motos i bicis de lloguer

Ple de l'Ajuntament de Barcelona
EUROPA PRESS

L'oposició retreu a Colau presses i falta de consens

BARCELONA, 22 febr. (EUROPA PRESS) -

El plenari de Barcelona ha aprovat la taxa de 71,51 euros per vehicle i any per a les empreses de lloguer de motos i bicicletes d'ús compartit, en un primer pas per a la regulació del sector del 'sharing', amb el vot a favor de BComú, ERC, el PSC i els regidors no adscrits, el vot en contra del PDeCAT, Cs i la CUP, i l'abstenció del PP.

"La promoció del 'sharing' és molt necessria, necessitvem un impuls com aquest" ha asseverat aquest divendres la regidora de Mobilitat de Barcelona, Mercedes Vidal, que ha situat aquest tipus de vehicles com a eina per reduir la presncia del vehicle privat, i ha explicat que durant els propers dies s'iniciar la regulació a través de decrets d'alcaldia, que preveu que s'aprovin definitivament a l'abril, després d'una fase d'exposició publica.

En els decrets apareixeran mesures concretes, com que les llicncies es donaran mitjanant concurs, que l'Ajuntament disposar d'informació sobre on es troben els vehicles per controlar i evitar una possible saturació, o bé que s'habilitaran espais de reserva exclusiva per a vehicles similars d'ús personal a les zones de la ciutat amb més pressió turística, que estaran marcats en lila.

COTXES COMPARTITS

Vidal ha explicat que han negociat amb el sector "per tenint en compte que és l'administració qui ha de marcar les normes", i a més ha apuntat que inicialment existir una limitació de llicncies que contempla 2.650 bicicletes i 4.639 per a les motos, i així mateix ha explicat que estan treballant en la regulació de cotxes compartits, i preveuen que es finalitzi l'estudi tcnic a finals d'any.

Ha dit que treballaran per poder bonificar la taxa mitjanant el compliment de compromisos, com el de responsabilitat social en matria laboral o la matriculació i el pagament de l'impost de tracció mecnica sobre els vehicles a Barcelona.

L'OPOSICIÓ NO HO SABIA

L'oposició ha criticat l'alcaldessa, Ada Colau, per no haver avisat l'oposició fins aquest divendres que hi havia un acord amb el sector, encara que la taxa ha prosperat amb els vots afirmatius d'ERC, condicionat al fet que hi hagi bonificacions, del PSC, que ha destacat que és un bon mtode per arribar a tenir una ciutat més sostenible, i dels regidors no adscrits, encara que han demanat més dileg i que es plasmi en una ordenana en el futur.

El PDeCAT ha votat en contra precisament per voler la normativa en una ordenana, Cs ha dit que s'han assabentat de la proposada minuts abans del ple i que no hi donaran suport si Colau no treballa "amb consens", la CUP ha criticat que el 'sharing' permet a les empreses privades fer competncia a iniciatives públiques com el Bicing i el PP s'ha abstingut per no tenir prou informació.

BONIFICACIÓ A FAMÍLIES NOMBROSES

En el mateix punt del ple, que consistia en la modificació de l'Ordenana Fiscal, s'han aprovat noves bonificacions en l'Impost de Béns Immobles (IBI) i en taxes vinculades a serveis culturals, que han comptat amb el suport de tots els grups excepte l'abstenció del PP.

En l'IBI s'introdueix una bonificació a famílies nombroses que passar a estar vinculat a la renda, i substituir l'actual criteri basat en el valor cadastral de l'immoble, i en les taxes dels serveis culturals, s'incorporen bonificacions vinculades al carnet Gaudir Més Barcelona.

El primer tinent d'alcalde, Gerardo Pisarello, ha destacat que els canvis responen a una política fiscal "redistributiva i progressiva", que reverteix les polítiques aplicades per l'anterior mandat de Xavier Trias, i ha reivindicat el seu compromís de ser, ha dit, més durs amb els qui més tenen, i redistribuir sobre els qui tenen menys.