Publicat 23/6/2020 19:08:01 +02:00CET

Barcelona impulsa una campanya per fomentar el comerç de proximitat

   El Govern municipal aborda 46 mesures per "mantenir la liquiditat i els màxims negocis vius"

   BARCELONA, 23 juny (EUROPA PRESS) -

   L'Ajuntament de Barcelona impulsarà dijous que ve 25 de juny la campanya 'Compra a prop' per fomentar el comerç de proximitat i la restauració i reactivar el consum perquè els comerços i bars i restaurants de la ciutat superin la crisi provocada pel Covid-19.

   Ho han anunciat el primer tinent d'alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, i la regidora de Comerç, Mercats, Consum i Règim Interior i Hisenda, Montserrat Ballarín, en una roda de premsa en la qual han explicat la campanya, que s'emmarca en un pla de xoc de 46 mesures per "mantenir la liquiditat i els màxims negocis vius".

   La iniciativa, en la qual el consistori ha invertit 200.000 euros, durarà tres setmanes, i a les mesures es destinarà un pressupost màxim de 21,85 milions, encara que Ballarín ha afirmat que hauran d'esperar el balanç final per determinar què quantitat es destinarà exactament a comerç i restauració.

   46 MESURES PER A la REACTIVACIÓ

   Les mesures es diferencien entre curt, mitjà i llarg termini, en funció del moment en què s'implementin, i estan englobades en cinc àmbits d'actuació: subvencions, ajudes i finançament; formació i assessorament; promoció, comunicació i connectivitat; eines de desenvolupament econòmic; i canvis normatius i administratius.

   Aquelles de curt termini són les que s'han adoptat des de la declaració de l'estat d'alarma fins a l'aixecament del mateix, entre abril i juny, per garantir la liquiditat de les activitats econòmiques i el proveïment de productes bàsics, crear mecanismes d'informació i la difusió de mesures de seguretat.

   Una vegada aixecat l'estat d'alarma, a partir de juliol i fins a desembre, es duran a terme les mesures de mig termini que tindran com a objectiu gestionar l'impacte econòmic i crear mesures de resiliència per als sectors del comerç i la restauració, i estratègies de captació i desenvolupament de negoci per a la reactivació d'activitats comercials.

   Finalment, el Govern municipal preveu desenvolupar mesures a llarg termini a partir del 2021 amb l'objectiu de crear un nou enfocament de marca que "resultarà clau per aconseguir la reactivació del consum i el comerç".

SOLIDARITAT

   Collboni ha destacat que actualment hi ha 61.000 comerços a la ciutat, dels quals 9.300 són dedicats a la restauració i ha advertit: "Hem de salvar la temporada d'estiu, però sabem que el 2021 serà un any complicat".

   És per això que ha demanat a la ciutadania "fer el cafè o la cervesa al barri de sempre, comprar a la botiga del barri" i canviar alguns hàbits i comprar en els establiments locals perquè continuïn oberts.

Contador