El Govern municipal aborda 46 mesures per "mantenir la liquiditat i els mxims negocis vius"
BARCELONA, 23 juny (EUROPA PRESS) -
L'Ajuntament de Barcelona impulsar dijous que ve 25 de juny la campanya 'Compra a prop' per fomentar el comer de proximitat i la restauració i reactivar el consum perqu els comeros i bars i restaurants de la ciutat superin la crisi provocada pel Covid-19.
Ho han anunciat el primer tinent d'alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, i la regidora de Comer, Mercats, Consum i Rgim Interior i Hisenda, Montserrat Ballarín, en una roda de premsa en la qual han explicat la campanya, que s'emmarca en un pla de xoc de 46 mesures per "mantenir la liquiditat i els mxims negocis vius".
La iniciativa, en la qual el consistori ha invertit 200.000 euros, durar tres setmanes, i a les mesures es destinar un pressupost mxim de 21,85 milions, encara que Ballarín ha afirmat que hauran d'esperar el balan final per determinar qu quantitat es destinar exactament a comer i restauració.
46 MESURES PER A la REACTIVACIÓ
Les mesures es diferencien entre curt, mitj i llarg termini, en funció del moment en qu s'implementin, i estan englobades en cinc mbits d'actuació: subvencions, ajudes i finanament; formació i assessorament; promoció, comunicació i connectivitat; eines de desenvolupament econmic; i canvis normatius i administratius.
Aquelles de curt termini són les que s'han adoptat des de la declaració de l'estat d'alarma fins a l'aixecament del mateix, entre abril i juny, per garantir la liquiditat de les activitats econmiques i el provement de productes bsics, crear mecanismes d'informació i la difusió de mesures de seguretat.
Una vegada aixecat l'estat d'alarma, a partir de juliol i fins a desembre, es duran a terme les mesures de mig termini que tindran com a objectiu gestionar l'impacte econmic i crear mesures de resilincia per als sectors del comer i la restauració, i estratgies de captació i desenvolupament de negoci per a la reactivació d'activitats comercials.
Finalment, el Govern municipal preveu desenvolupar mesures a llarg termini a partir del 2021 amb l'objectiu de crear un nou enfocament de marca que "resultar clau per aconseguir la reactivació del consum i el comer".
SOLIDARITAT
Collboni ha destacat que actualment hi ha 61.000 comeros a la ciutat, dels quals 9.300 són dedicats a la restauració i ha advertit: "Hem de salvar la temporada d'estiu, per sabem que el 2021 ser un any complicat".
És per aix que ha demanat a la ciutadania "fer el caf o la cervesa al barri de sempre, comprar a la botiga del barri" i canviar alguns hbits i comprar en els establiments locals perqu continun oberts.