Publicat 17/1/2019 13:09:25CET

Barcelona Global presenta una eina per millorar la posició de Barcelona als rànquings

Europa Press

Un lloc web permet veure la posició de Barcelona en 45 rànquings

BARCELONA, 17 Gen. (EUROPA PRESS) -

L'associació privada d'empreses Barcelona Global ha presentat juntament amb l'empresa de consultoria Ideograma el projecte 'Barcelona in the rankings', una iniciativa que vol millorar el posicionament de Barcelona en els rànquings estratègics de ciutat.

El CEO de Barcelona Global, Mateu Hernández, ha explicat aquest dijous a la presentació que l'eina, que s'ha elaborat de manera conjunta, "és només un punt de partida per a una feina posterior", la de millorar la imatge de la ciutat.

El director d'Ideograma, Antoni Gutiérrez-Rubí, ha relatat que en la fase inicial del projecte han creat un espai web que ja està obert al públic al lloc web de Barcelona Global, en què es pot consultar i analitzar la presència de Barcelona en 45 rànquings globals elaborats per consultores i organismes internacionals: "Tots de rellevància i fidelitat".

"És una eina que servirà a institucions, empreses, periodistes o a qualsevol persona que necessiti conèixer la posició de Barcelona i utilitzar-la com a element de promoció", ha explicat Gutiérrez-Rubí, que ha ressaltat la importància de saber com el món veu Barcelona.

BARCELONA COM A HUB TECNOLÒGIC

Després d'haver analitzat els rànquings, els encarregats han conclòs que Barcelona té una bona presència en el seu paper com a hub tecnològic del sud d'Europa, també han destacat la seva bona qualitat de vida urbana i l'actitud tolerant, el pols cultural i la bona reputació global.

No obstant això, han vist que la ciutat podria millorar per permetre l'escalabilitat i en l'atracció d'inversions, així com en la inversió en investigació, en la creació d'un entorn més sostenible i en la seva projecció de futur.

MILLORAR LA REPUTACIÓ

El president de Barcelona Global, Pau Guardans, ha apuntat que Barcelona hauria d'estar millor preparada davant dels successos que influeixin en la seva reputació: "Londres i París estan millor preparats que Barcelona per controlar la seva reputació davant d'un succés"

Així, Guardans ha subratllat que des de finals del 2017 el sector del luxe, els centres d'educació superior, el turisme, l'activitat econòmica i la ciutat en general "han patit per l'atemptat, la política, la 'turismofòbia' i el 'topmanta'", i per això ha destacat la necessitat de treballar la imatge de Barcelona perquè estigui preparada davant de successos com aquests.

Guardans ha ressaltat la importància de tenir en compte la reputació i ser conscients de com el món veu la ciutat: "Hem de passar de ser una ciutat admirable per ser rellevant, i per a això és necessari projectar els valors i les imatges diferents".

Aquest projecte s'emmarca en l'objectiu de Barcelona Global de millorar l'atractiu de la ciutat, i juntament amb aquesta iniciativa també celebraran una trobada a Londres per portar allà els aspectes més atractius de Barcelona, a més de l'International Desk, consistent en viatges de premsa amb periodistes internacionals perquè coneguin la ciutat des de diferents perspectives.

L'actualitat més visitada a Aldia.cat

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2019 Europa Press. Està expressament prohibida la redistribució i la redifusió de tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense previ i exprés consentiment.